۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۶۵۹۷۳۵
مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی مشهد:

ولایت بزرگترین نعمت خدا به بشر است

ولایت بزرگترین نعمت خدا به بشر است
حجت الاسلام نظافت یزدی با بیان این که باید حق عید غدیر را ادا کنیم، گفت: عید غدیر بزرگترین عید و ولایت بزرگترین نعمت است که خدا به ما داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم شمیم ولایت ویژه دهه ولایت در حرم مطهر رضوی با مداحی و مولودی خوانی مداحان اهل بیت(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

حجت الاسلام محمد جواد نظافت یزدی، مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی (عج) و استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم بر بصیرت و دشمن شناسی تأکید کرد و با اشاره به آیات قرآن کریم، ولایت را بزرگترین نعمت خداوند برای بشر دانست.

وی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را مطهر و پاک کننده خواند و گفت: با توجه به این که روح ما با گناه و شرک آلوده است برای پاک شدن روح خود باید به آن ها توسل کنیم.

حجت الاسلام نظافت یزدی با اشاره به این آیه از قرآن که می فرماید:«إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً»، ابراز کرد: مطهر کسی است که خود از جمیع جهات مطهر باشد و این تطهیر فقط در پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است، یکی از شئون پیامبر(ص) این است که در کنار قرآن مطهر است.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید به داشتن بصیرت و دشمن شناسی، ابراز کرد: باید با شناخت دشمنان ولایت که دشمنان بشریت هستند، با آن ها دشمنی کرد و حق عید غدیر را ادا کرد.

وی بیان داشت: عید غدیر بزرگترین عید و ولایت بزرگترین نعمت است که خدا  به ما داده است، خدا می فرماید:« روز قیامت باید پاسخ نعمت را داد.» حال پاسخ نعمت به شناخت و پاسداری و دفاع از این نعمت است بنابراین باید عید غدیر را گرامی داشت و به نسل های بعد منتقل کرد.

گفتنی است، مراسم شمیم ولایت از عید قربان تا عید غدیر در دو بخش عصر و شب در جوار مطهر ثامن الحجج(ع) برگزا شد./864/پ210/ق

ارسال نظرات