۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۶۵۹۷۶۲
استاد حوزه علمیه کردستان:

دشمن به دنبال تعطیلی هیأت های مذهبی در کشور است

دشمن به دنبال تعطیلی هیأت های مذهبی در کشور است
استاد حوزه علمیه کردستان گفت: دشمن با القای اینکه وجود کرونا امکان برگزاری مراسم های عزاداری را غیرممکن می کند، به دنبال تعطیلی هیأت های مذهبی در کشور است.

حجت الاسلام وحید رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، گفت: در آستانه فرا رسیدن دهه محرم و اقامه عزای حسینی هستیم، ایامی که در تقویم دینی مذهب شیعه از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار است.

این استاد حوزوی ادامه داد: مراسم سوگواری این ایام قرن هاست که در جهان اسلام با صلابت و شکوه بسیار خاصی برگزار می شود و همین امر سبب زنده نگه داشتن نهضت کربلا بعد از گذشت 14 قرن شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال بیماری کرونا فعالیت بسیاری از مراسم ها و هیات های مذهبی را تحت تاثیر خود قرار داده است، عنوان کرد: با شیوع بیماری کرونا و به دستور وزارت بهداشت و متولیان حوزه درمان کشور شاهد تعطیلی و لغو بسیاری از برنامه ها، مناسبت ها و حتی بخش آموزش هستیم به امید اینکه شیوع این ویروس منحوس در کشور کاهش پیدا کند.

حجت الاسلام رمضانی گفت: هر بخشی را که بخواهیم نام ببریم از کرونا بی نصیب نبوده است و مهمترین این بخشها را باید اقتصاد دانست، زیرا واحدهای عظیمی به علت شیوع این کرونا فعالیت خود را تعطیل یا نیمه تعطیل کرده اند.

این استاد حوزه علمیه کردستان در ادامه با اشاره به اینکه کرونا امروز به دستاویزی برای دشمنان اسلام به ویژه مذهب شیعه تبدیل شده است، خاطرنشان ساخت: با شیوع کرونا و بنا بر دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا اقامه نماز جماعت و جمعه در کشور به ویژه در استان کردستان برای حفظ سلامتی مومنین لغو شد و اکنون نیز شاهد سخنانی در مجامع و جمع ها درباره برگزاری یا برگزار نشدن مراسم های عزاداری دهه محرم هستیم.

وی تصریح کرد: در این میان دشمن نیز با برخی از خودی ها همنوا شد و به دنبال ایجاد حاشیه برای این ایام است و سعی می کند با القای اینکه وجود کرونا امکان برگزاری مراسم های عزاداری را غیرممکن می کند، هیأت ها و تشکل های مذهبی را به تعطیلی بکشاند.

حجت الاسلام رمضانی در ادامه با اشاره به اینکه این توطئه فرهنگی دشمن با سخنان رهبری در عید سعید قربان رسما برملا شد، بیان کرد: مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود برگزاری اقامه عزای حسینی در دهه محرم را منوط به تصمیم ستاد کرونا و رعایت پروتکل های های بهداشتی عنوان کردند که این نشان داد اسلام توجه وافری به سلامت اجتماع دارد.

این استاد حوزوی ادامه داد: حال باید این سؤال را از مسؤولان و دولتمردان بپرسیم که چگونه فعالیت های اقتصادی تحت هر شرایطی می تواند ادامه داشته باشد، ولی برگزار نشدن اقامه عزای سیدالشهدا (ع) آنهم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و اجتماعی نه؟!. لذا امیدواریم که جامعه در مسیر عقلانیت قرار بگیرید و برخی از مسؤولان تحت تاثیر القائات دشمنان، مذهب را به حاشیه نرانند.

وی گفت: فصل الخطاب برای همه ما درباره ایام عزاداری محرم الحرام، کلام امام خامنه ای است./1401/ت210/ب1

ارسال نظرات