۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۶۵۹۷۸۶
مدیر کل اداره اوقاف استان همدان:

همکاری اداره اوقاف با حوزه‏ های علمیه تنگاتنگ است

همکاری اداره اوقاف با حوزه‏ های علمیه تنگاتنگ است
مدیر کل اداره اوقاف استان همدان گفت: انتظار این است که حوزه های علمیه در امر شناخت بهتر موقوفات، واقفین و نیات آنها کوشش کنند.  

حجت الاسلام حاجی رضا زین العابدینی، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، به تبیین اقدامات انجام شده در امور مساجد پرداخت و گفت: سند دار کردن مساجد، که با همکاری اداره ثبت اسناد، که سبب شد برای تعداد قابل توجهی از مساجد سند تک برگی گرفته شود، یکی از اقدامات  مهم انجام شده است.

وی اضافه کرد: تعیین هیئت امناها و در صورت نیاز تغییر ترکیب آنها، مشارکت در ساخت مساجد و رسیدگی به امور اداری آنها در صورت بروز مشکلات، با همکاری هیئت امناها از دیگر اقدامات مهم انجام شده طی چند وقت گذشته است.

حجت الاسلام زین العابدینی در ادامه با تشریح همکاری‏ های اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان با حوزه ‏های علمیه این استان، اظهار کرد: همکاری اوقاف با حوزه تنگاتنگ است و البته این همکاری از سالها قبل بوده دلیلش هم نیات برخی واقفین بزرگوار استان است که درآمدهای موقوفات خود را در راستای تامین نیازهای حوزه قرار داده اند از جمله موقوفه زنگنه.

وی افزود: علاوه بر این اقدامات از سال قبل طرحی برای تامین ارزاق طلاب گرامی در نظر گرفته شده و در حال اجرا است. 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در پایان با ابراز خرسندی از همکاری با حوزه و حوزویان، اظهار داشت: انتظار این است که حوزه های علمیه در امر شناخت بهتر موقوفات، واقفین و نیات آنها کوشش کنند و در این راستا اوقاف حاضر است جلسات تخصصی را ترتیب دهد تا این عزیزان بتوانند به عنوان مبلغان دینی گسترش دهنده این سنت نیکو باشند./1403/ت304/ب1

ارسال نظرات