۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۶۵۹۷۹۱
امام جمعه همدان:

مردم نذورات خود را به امر مدرسه ‌سازی اختصاص دهند

مردم نذورات خود را به امر مدرسه ‌سازی اختصاص دهند
نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: از مردم درخواست می کنیم که نذورات خود را به امر مقدس مدرسه ‌سازی و رفع مشکلات فضاهای آموزشی در استان همدان اختصاص دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک در اجرای طرح تحولی مشارکت‌های مردمی «آجر به آجر» که در دفتر نماینده ولی فقیه این استان برگزار شد، اظهار کرد: باید مشکل فضاهای آموزشی در همدان به ویژه در سطح روستاهای این استان شناسایی و برطرف شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: یکی از مواردی که می تواند ما را در امر تامین و برطرف کردن فضای مورد نیاز آموزشی در استان حل کند، موضوع «زکات» است، بنابراین از روحانیون و مساجد درخواست داریم که این مهم را به مردم اطلاع رسانی کنند.

امام جمعه همدان با اشاره به اهمیت تبلیغات در بحث امر خداپسندانه مدرسه سازی، تاکید کرد: بی شک به هر مقدار که مردم زکات خود را در امر مدرسه‌سازی اختصاص دهند به همان اندازه نیز ستاد زکات اعتبار به منظور عمران و آبادانی روستاها در اختیار قرار می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: باید گفت اگر در زمینه جمع آوری زکات کارنامه موفقی داشته باشیم می توانیم بخشی از این زکات را هزینه ساخت مکان های آموزشی در همدان کنیم که این امر بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در نحوه برگزاری مراسم سوگواری دهه محرم از مردم درخواست می کنیم که نذورات خود را به امر مقدس مدرسه ‌سازی و رفع مشکلات فضاهای آموزشی در استان همدان اختصاص دهند./1403/پ210/ب1

ارسال نظرات