۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۶۵۹۷۹۴
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

تبیین و جایگزینی معروفات در جامعه بهترین راه مقابله با منکرات است

تبیین و جایگزینی معروفات در جامعه بهترین راه مقابله با منکرات است
حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: برای مقابله با منکرات و مصادیق فساد در جامعه، ابتدا باید معروف‌ها را معرفی و منتشر کنیم تا زمینه و مجالی برای بروز و ظهور فساد نباشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان شیروان، با گرامیداشت ایام دهه امامت و ولایت و ولادت امام هادی (ع)، اظهار کرد: امام هادی (ع) حق بزرگی بر گردن جامعه دینی و فرهنگ اسلامی دارند.

 وی افزود: زیارت جامعه یادگار بزرگی از امام هادی (ع) است که نقش بسزایی در فرهنگ‌سازی تمدن اسلامی و دینی در جامعه اسلامی داشته است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: وقتی در جوامع سخن از اسلام ناب و راستین می‌شود؛ یعنی باید دین برای تمام مسائل اجتماعی و فرهنگی برنامه داشته و الگوی حسنه برای جوامع باشد.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ در جوامع، افزود: فرهنگ به‌منزله تنفس جامعه است؛ ازاین‌رو اگر فضای جامعه سالم باشد تنفس را برای جامعه سالم می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: در جامعه باید فضایی حاکم شود که تنفس فرهنگی به سلامتی در آن جامعه دیده شود.

وی با بیان اینکه در فرهنگ اسلامی باید دین اصل و اساس فرهنگ جامعه باشد تا سبک زندگی اسلامی و دینی روشن‌تر دیده شود، گفت: یکی از اهداف اصلی شورای فرهنگ عمومی در جامعه شناخت راهکارهای فرهنگی در دین به مردم است.

امام‌جمعه بجنورد افزود: اگر دین در جامعه به‌گونه‌ای که شایسته آن است تبیین شود تک‌تک مردم مبلغ دین خواهند بود و فرهنگ دینی به منصه ظهور خواهد رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه گفت: امام حسن (ع) می‌فرماید: اگر می‌خواهید منکرها در جامعه کمرنگ و از بین رود باید معروف‌ها را در جامعه پررنگ و روشن‌تر کنید.

وی افزود: بر این اساس برای حل مشکلات فرهنگی باید عوامل فساد را شناسایی و راه‌کارهای دینی و اسلامی را جایگزین آن کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: برای ریشه‌کن کردن فساد در جامعه باید معروف‌ها را جایگزین کرد تا فساد نابود شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: همان‌گونه که پیامبر گرامی اسلام ابتدا مسجد قبا را ساخت و بعد دستور تخریب مسجد ضرار را داد، ما هم برای مقابله با منکرات و مصادیق فساد در جامعه، ابتدا باید معروف‌ها را معرفی و منتشر کنیم تا زمینه و مجالی برای بروز و ظهور فساد نباشد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات