۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۶۵۹۷۹۷

«برشانه‌های اقیانوس» شرح ادبی نهج‌البلاغه رونمایی می‌شود

«برشانه‌های اقیانوس» شرح ادبی نهج‌البلاغه رونمایی می‌شود
جلد اول ترجمه و شرحی فشرده و ادبی از نهج البلاغه به قلم «علی رهبر» از انتشارات کتاب جمکران مراحل آخر تولید را طی می‌کند.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، جلد اول ترجمه و شرحی فشرده و ادبی از نهج البلاغه به قلم «علی رهبر» از انتشارات کتاب جمکران مراحل آخر تولید را طی می‌کند.

ناشر در مقدمه آورده است: «...سخن گفتن از نهج البلاغه به همان میزان دشوار است که سخن گفتن از امیرالمومنین(ع)؛ چه اینکه این کتاب گران‌سنگ، گزیده‌ای از شیواترین گفته‌ها و نوشته‌های امیرِ بیان، علی بن ابی‌طالب(ع) است، و برای ما بی‌بضاعتان، چگونه توان آن است که بی‌نهایت را در چند کلمه محدود بگنجانیم و آن را توصیف کنیم؟ مگر می‌توان اقیانوس دُر واژه‌های علی(ع) را در پیمانه‌ای کوچک از واژه‌ها جا داد؟ اما آب دریا را اگر نتوان کشید... هم به قدر تشنگی باید چشید...»

این کتاب که نخستین کتاب از مجموعه پنج جلدی خواهد بود به قلم حجت‌الاسلام علی رهبر در حال نهایی‌سازی است. نویسنده عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان است. وی در نظر دارد حاصل تجربه و انس بیش از چهل ساله خود با قرآن کریم و نهج البلاغه را برای مخاطب هدف یعنی نسل جوان به رشته تحریر درآورد.

روح ادبی و شیوای قلم حجت‌الاسلام رهبر در ترجمه و شرح، از ویژگی‌های این کتاب است.

جلد اول «برشانه‌های اقیانوس» در ۲۶۵ صفحه به زودی به دست علاقه‌مندان به فرهنگ علوی و نهج‌البلاغه خواهد رسید./826/د102/ق

منبع: فارس
ارسال نظرات