۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۶۵۹۸۰۵
استاد درس خارج حوزه علمیه:

دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا متعهدانه و به دور از مسائل جناحی باشد

دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا متعهدانه و به دور از مسائل جناحی باشد
حجت الاسلام میراحمدی گفت: دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا باید جامع، متعهدانه و متخصصانه و به دور از مسائل جناحی باشد.

حجت الاسلام سید محمد میر احمدی عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با بیان اینکه نوکری امام حسین(ع) مدال افتخار در دنیا و آخرت است، اظهار داشت: یکی از درس های زیربنایی قیام عاشورا، ولایت پذیری است.

حجت الاسلام میراحمدی به وجود روحیه ولایت پذیری در میان اهل بیت(ع) اشاره کرد و افزود: این روحیه امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در ماجرای عاشورا کاملاً آشکار و درس بزرگی برای همگان است که امروز باید در مقام عمل جدّاً مورد توجه قرار گیرد.

عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین تکامل در مسیر دستیابی به شعور حسینی را هدف از عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) دانست و گفت: جامعه ما باید رنگ و بوی حسینی داشته باشد اما مظاهر و شعائر دینی مانند برگزاری برخی از مجالس بدون رعایت نکات لازم، نباید موجب حجاب برای رسیدن به این حقیقت والا شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه فرمایش رهبر انقلاب در خصوص عزاداری ماه محرم را فصل‌الخطاب دانست و اظهار داشت: طبق نظر رهبر انقلاب همه باید مطابق با دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا عمل کنند؛ این ستاد نیز نباید مسائل جناحی را در تصمیم گیری های خود دخالت دهد اما در نهایت تشخیص درست و برنامه کامل و جامع این ستاد برای همه لازم الاجراست.

حجت الاسلام میراحمدی شرایط کنونی در برگزاری مراسمات عزاداری را امتحان الهی برای مشخص شدن میزان درک افراد از اهداف قیام عاشورا دانست و ابراز کرد: حال که با اعتماد ولی فقیه بار سنگینی روی دوش دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار گرفته است، این ستاد باید با اجرای کامل موازین بهداشتی، سلامت تک‌تک آحاد جامعه را تضمین کند چرا که حتی جان یک پیرمرد سالخورده نیز در نگاه اسلامی با ارزش است.

عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به اینکه نباید به بهانه کرونا مراسم عزاداری امام حسین(ع) مورد بی‌مهری قرار گیرد، عنوان کرد: دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا باید جامع، متعهدانه و متخصصانه باشد و در یک نگاه یکسان علاوه بر عزاداری محرم شامل تمامی برنامه ها و نهادهای مختلف کشور شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان اینکه باید ملاک حوزه علمیه، دولت و بزرگان در برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم فرمایشات رهبر انقلاب باشد، خاطر نشان کرد: دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا در صورت جامعیت و قاطعیت نصب العین همگان خواهد بود./1350/ت302/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷
مشکل اصلی امروز طلاب ابهام در آینده طلبگی است.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
در روزگاري كه هر مخالف به رسانه‌اي تبديل شده است و كانال و سايتي براي خود دارد و در زمانه جنگ روايت‌ها، حوزه هاي علميه فاقد قواي رسانه اي لازم هستند.
0
0