۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۶۵۹۸۱۹
همزمان با عید غدیر صورت می کیرد؛

تلبس ۲۵ نفر از طلاب حوزه علمیه مازندران

تلبس ۲۵ نفر از طلاب حوزه علمیه مازندران
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از تلبس ۲۵ نفر از طلاب حوزه علمیه استان همزمان با عید سعید غدیر خبر داد.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، از تلبس 25 نفر از طلاب حوزه علمیه استان همزمان با عید سعید غدیر خبر داد.

وی با بیان این که مراسم باشکوه جشن تلبس هر ساله به صورت متمرکز در یکی از مدارس استان برگزار می شد، افزود: اما متأسفانه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، برگزاری این مراسم به صورت متمرکز امکان پذیر نیست.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امسال این مراسم به صورت غیرمتمرکز برگزار خواهد شد، ادامه داد: هر یک از مدارس شهرستان ها می توانند با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی این مراسم را در بیوت علما و ائمه جمعه برگزار کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به استقبال گسترده طلاب برای تلبس، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص به وجود آمده 25 نفر از این طلاب که مراحل لازم را با موفقیت طی کردند در روز عید غدیر به لباس مقدس روحانیت مشرف خواهند شد.

حجت الاسلام طبرسی، اتمام پایه پنجم را نخستین شرط لازم برای ارائه درخواست تلبس از سوی طلاب دانست و تصریح کرد: شرکت در کارگاه تلبس، موفقیت در مصاحبه صیانتی و علمی و همچنین گذراندن مصاحبه تلبس از جمله دیگر شروط لازم برای دریات حکم تلبس است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلابی که همه این مراحل را با موفقیت کامل بگذرانند حکم تلبس دائم دریافت می کنند، تأکید کرد: هر گونه تلبس خارج از این اصول، غیر قانونی است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خوشبختانه در سال های اخیر روند تلبس در سطح حوزه های علمیه کاملاً قانونی و بر اساس شروط اعلام شده مرکز مدیریت صورت می گیرد، تصریح کرد: همه مدارس علمیه موظف هستند در همه امور به ویژه بحث تلبس که مورد تأکید مراجع و علمای حوزه است، توجه و حساسیت کافی را داشته باشند.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که طلاب به عنوان سربازان امام زمان(عج) و کارشناسان دین، وظیفه و رسالت مهمی در هدایت جامعه به سمت رشد دینی و معنوی بر عهده دارند، گفت: به همین دلیل یک طلبه باید در حفظ شأن و جایگاه لباس روحانیت بسیار تلاش کند و رفتار، گفتار و اعمال او موجب جذب افراد به سمت ارزش های الهی شود.

وی با اشاره به این که بیشترین طلاب متقاضی برای تلبس از مدارس سطح دو هستند، افزود: طلابی که نتوانند حکم تلبس را دریافت کنند از ادامه تحصیل در سطوح ده به بالا باز خواهند ماند./950/ت310/ب1

ارسال نظرات