۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۶۵۹۸۵۰
کارشناس مسایل قرآنی مطرح کرد؛

ضرورت ایجاد مدارس علمیه قرآنی در کردستان

ضرورت ایجاد مدارس علمیه قرآنی در کردستان
حجت الاسلام کریمی مقدم گفت: مدارس علمیه قرآنی در کردستان می تواند زمینه ساز شکوفایی استعدادهای قرآنی در این استان شود.

حجت الاسلام حسین کریمی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، اظهار داشت: ایجاد زیرساخت های دینی یک برنامه بلندمدت فرهنگی و دینی است که نیازمند همراهی کامل ادارات و نهادهای متولی است.

این استاد حوزه علمیه با انتقاد از کوتاهی برخی از نهادهای فرهنگی در بحث توسعه امکان آموزشی در حوزه قرآن و حدیث گفت: امروز رسانه ها در کمتر از یک دقیقه هزاران گیگابایت اطلاعات به مخاطب تزریق می کنند، این یعنی اینکه باید قدر ثانیه ها را به خوبی بدانیم و از آنها استفاده کنیم.

حجت الاسلام کریمی مقدم با اشاره به ضرورت توسعه هدفمند و کارشناسانه آموزش های قرآنی و دینی در جامعه، افزود: بهترین سن برای فراگیری مسایل دینی و قرآنی دوران خردسالی است، مساله ای که متاسفانه از سوی بسیاری از فعالان فرهنگی و قرآنی عملا به دست فراموشی سپرده شده است.

این کارشناس مسایل قرآنی در ادامه سخنان خود گفت: در مقابل این کم کاری ها در حوزه دین و فرهنگ، به عینه شاهد افزایش کمی مراکز پیش دبستانی و مهدکودک ها در سطح شهر با متدهای غربی و غیراسلامی و ایرانی هستیم که این مراکز عملا تهدیدی برای اعتقادات دینی و مذهبی کودکمان است.

حجت الاسلام کریمی مقدم با اشاره به اینکه نهادهای متولی باید بسترهای لازم برای ترویج مفاهیم دینی در جامعه را مهیا، حمایت و پشتیبانی کنند، افزود: از دست دادن دوران قبل از ورود به دبستان را باید ناب ترین فرصت برای آموزش مسایل قرآنی بدانیم، ولی دریغ از حمایت و دلسوزی برخی از متولی فرهنگی در استان و کشور.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود به آموزش مفاهیم دینی و قرآنی در مدارس نیز اشاره کرد و گفت: روش آموزش قرآن که کتاب زندگی است، نسبت به دیگر کتب بسیار متفاوت و ممتاز است.

وی تصریح کرد: باید مربیان قرآنی افرادی کارشناس در مسایل قرآنی باشند و آشنایی کاملی هم با این کتاب آسمانی داشته باشند و هم اینکه با روحیه  کودکان و دانش آموزان به خوبی آشنا باشند تا در مسیر آموزش دچار مشکل نشوند.

حجت الاسلام کریمی مقدم در پایان سخنان خود عنوان کرد: افتتاح مدارس علمیه قرآنی در سطح کشور به ویژه کردستان را می توان به فال نیک گرفت، زیرا استعدادهای قرآنی بسیاری در سطح همین استان داریم که با دایر شدن این مدارس قرآنی می توان این استعدادها را شکوفا کرد./1401/ت310/ب1

ارسال نظرات