۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۶۵۹۸۷۲
امام جمعه ایلام:

شیعه انگلیسی به دنبال ایجاد افراط گرایی در مراسم های محرم است

شیعه انگلیسی به دنبال ایجاد افراط گرایی در مراسم های محرم است
نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: شیعه انگلیسی با افراط گرایی در مراسم های دهه محرم به دنبال ایجاد انحراف در این عزاداری ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار ظهر امروز با جمعی از مداحان و متولیان هیات ها و تشکل های مذهبی استان ایلام دیدار و گفتگو کرد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام در این دیدار اظهار کرد: یکی از ماه های بسیار با ارزش برای نشر معارف دینی و مذهب شیعه ماه محرم الحرام است.

امام جمعه ایلام عنوان کرد: در این ماه می توانیم معارف و داشته های دینی را به نسل های جوان و نوجوان جامعه انتقال دهیم که این امر کار و وظیفه روحانیون، مبلغان دینی و هیات های مذهبی است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار ادامه داد: در بین ماه های سال، محرم دارای ویژگی های بخصوصی است که باید این ویژگی ها را خوب بشناسیم، زیرا عملکردی که در این ماه از ما سر می زند عیار ولایتمداری ما محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام اظهار داشت: یکی از مواردی که همیشه در ایام محرم مورد توجه و به عنوان دغدغه دینداران مطرح می شود، بحث افراط و تفریط در برگزاری این عزاداری هاست.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: از سوی دیگر شیعه انگلیسی با افراط گرایی در مراسم های دهه محرم به دنبال ایجاد انحراف در این عزاداری ها است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار گفت: با این وجود مساله ای که امسال در برگزاری عزاداری های محرم الحرام مورد توجه ما باید باشد، رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و اجتماعی در هیات ها و تشکل های مذهبی می باشد.

امام جمعه ایلام در ادامه سخنان خود افزود: اجرایی کردن برنامه‌ها و عزاداری ها در فضای باز و نزدیک ترین مکان به حسینیه و مسجد باید حتما مدنظر عزاداران باشد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام در پایان سخنان خود خاطرنشان ساخت: باید در مراسم عزای حسینی به مساله سخنرانی و حضور روحانیون و مبلغان دینی توجه کافی داشته باشیم و از سوی دیگر مدت زمان این سخنرانی ها باید به حداقل برسد./1404/پ210/ب1

ارسال نظرات