۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۶۵۹۸۷۳
مدیر مدرسه آل یاسین:

هویت طلبگی با خدمت رسانی به مردم گره خورده است

هویت طلبگی با خدمت رسانی به مردم گره خورده است
حجت الاسلام صبور با بیان این که هویت طلبگی بدون خدمت گزاری به مردم تحقق پیدا نمی کند، تصریح کرد: در خدمت به مردم نباید شب و روز داشته باشیم.

حجت الاسلام حسنعلی صبور در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در عید قربان بیان کرد: سخنان رهبر معظم انقلاب در چند بخش قابل تقسیم بندی است.

مدیر مدرسه آل یاسین ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بخشی از سخنان خود عملکرد دولت فعلی را به تصویر کشیدند و ضعف های دولت فعلی و برجام را تبیین کردند که مانور اصلی سخنان رهبر معظم انقلاب نیز در همین زمینه است؛ ترسیم ویژگی های دولت آینده و کارهایی که باید انجام دهد، همچنین وضعیت معشیتی مردم با توجه به کرونا و تقدیر از کادر درمان و گروه های جادی از بخش های دیگر سخنان رهبر معظم انقلاب است.

وی افزود: بخش چهارم سخنان رهبر معظم انقلاب نیز در زمینه برگزاری مجالس عزاداری ماه محرم و چگونگی آن است اما از میان 45 دقیقه سخنان رهبر معظم انقلاب رسانه ها فقط به بحث محرم پرداخته اند و سایر بخش های سخنان ایشان را رها کرده یا کم پرداخته اند.

حجت الاسلام صبور گزارشی از فعالیت های طلاب جهادی ارائه و بیان کرد: طلاب در رأس هرم خدمت به مردم قرار دارند و در هر خدمتی اعم از تدفین، کمک رسانی در زمینه معیشت و بررسی مشکلات روانی مردم حضور دارند.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال شخصی که فرزندش را به وسیله کرونا از دست داده بود بیان می کرد پس از این واقعه حتی اقوام، جرأت دیدار با ما را نداشتند اما طلاب حوزه علمیه نزد ما آمدند و به واسطه وجود و توجه آنها بسیار آرام شدیم.

این روحانی جهادی خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه در حال جمع آوری موج دوم کمک های مؤمنانه هستند که در عید قربان بیش از 15 گوسفند قربانی شد؛ برای عید غدیر نیز سه تن برنج جمع آوری شده و در حال رایزنی با خیرین برای جمع آوری سه تن دیگر هستیم.

وی ادامه داد: در برخی مناطق لوازم طبخ ده هزار پرس و در برخی مناطق لوازم طبخ 5 هزار پرس جمع آوی شده است؛ البته در برخی مناطق نیز نیازی به حضور طلاب جهادی نیست به عنوان مثال آشپزخانه و نیروهای فراوانی در آنجا حضور دارد که ما فقط مواد اولیه طبخ غذا را در اختیار آنها قرار خواهیم داد.

مدیر مدرسه علمیه آل یاسین با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر این که مردم ولی نعمت هستند، تصریح کرد: اگر مردم را فراموش کنیم هویت طلبگی ما تحقق پیدا نخواهد کرد به عبارت دیگر زمانی هویت طلبگی تحقق پیدا می کند که خدمت گزار مردم باشیم چنانچه مرحوم آیت الله بهجت بیان کردند«لباس ما لباس خدمت است نه فخر»، در نتیجه برای خدمت به مردم نباید شب و روز داشته باشیم.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با طلاب تهران هدایت سیاسی و معنوی، خدمات اجتماعی و غم خواری مردم را برای طلاب ضرروی دانستند؛ طلبه ای شاید نتواند در خدمات اجتماعی مؤثر باشد اما می تواند غم خوار خوبی باشد و درد دل های مردم را بشنود گرچه در برخی موارد نیز تند است.

حجت الاسلام والمسلمین صبور اضافه کرد: از آنجا که بحث انقلاب و نظام برای طلاب اهمیت دارد باید در میان مردم حاضر شوند زیرا اگر این قشر را از دست دهیم هیچ چیز برای ما باقی نخواهد ماند و اگر طلاب سراغ بدنه همراه انقلاب و دین که در بزنگاه ها حضور داشته است، نروند و به عبارت دیگر هدایت سیاسی و معنوی، خدمات اجتماعی و غم خواری را کنار گذارند کارها گره خواهد خورد.

وی در پایان به سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه اطعام ماه محرم اشاره کرد و گفت: با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که اطعام ماه محرم با رعایت مسائل بهداشتی به سمت نیازمندان رود، یکی از شهرستان ها به ده منطقه تقسیم بندی و نیازمندان شناسایی شده اند که هر شب محرم در یک منطقه اطعام صورت خواهد گرفت./1324/ت302/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷
مشکل اصلی امروز طلاب ابهام در آینده طلبگی است.
1
0