۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۶۵۹۸۸۶
نماینده ولی فقیه در کردستان مطرح کرد؛

لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در عزاداری ها

لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در عزاداری ها
نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: مؤمنانی که در هیأت های مذهبی برای اقامه عزای حسینی شرکت می کنند نسبت به رعایت جامع پروتکل های بهداشتی نهایت دقت را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی ظهر امروز با جمعی از متولیان و مسؤولان هیات ها و تشکل های مذهبی استان کردستان دیدار و گفتگو کرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان در این دیدار اظهار داشت: در طول ماه های گذشته شاهد نقش پررنگ هیات های مذهبی در بحث رزمایش کمک مومنانه در سطح استان کردستان بودیم که این حضور قابل تجلیل و تقدیر است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی افزود: در جامعه اسلامی جایگاه هیات ها و تشکل های مذهبی به علت کاری که انجام می دهند بسیار تاثیرگذار و حیاتی است، زیرا همین هیات ها هستند که اسلام را سینه به سینه منتقل می کنند.

این استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود عنوان کرد: از سوی دیگر باید گفت که کار هیات های مذهبی تنها حضور در مراسم های عزاداری و اقامه عزا نیست، بلکه این هیات ها می توانند نقش غیرقابل انکاری در نشاط اجتماعی در کشور داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تاکید کرد: از سوی دیگر زیربنا و بستر تشکیل هیات های مذهبی انجام امور معنوی و اجرای دستورات دینی و الهی است که باید در جامعه اسلامی اجرا شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی افزود: امسال در بحث برگزاری مراسم های محرم با شرایط ویژه ای روبرو هستیم، لذا مومنانی که در این هیات ها و تشکل های مذهبی برای اقامه عزای حسینی شرکت می کنند باید نسبت به رعایت کامل و جامع پروتکل های بهداشتی نهایت دقت را داشته باشند تا ان شاء الله شاهد شیوع این بیماری نباشیم.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: در آستانه عید بزرگ غدیر خم قرار داریم لذا از شما عزیزان درخواست می کنیم که با رعایت جوانب بهداشتی و سایر پروتکل ها برنامه های شاد و مفرح برای این ایام خجسته ترتیب دهید.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه پدرانه و حکیمانه امام خامنه ای اشاره کرد و بیان داشت: امروز وجود حضرت امام خامنه ای برای نظام اسلامی یک برکت الهی است که همه باید قدردان آن باشیم زیرا ایشان همیشه با تدبیر و حکمت خویش چهره واقعی مستکبرین را رسوای عالم ساخته است، لذا منویات ایشان را باید چراغ مسیر خود قرار دهیم./1401/پ310/ب1

ارسال نظرات