۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۶۵۹۸۹۶
حجت الاسلام والمسلمین لائینی:

امر به معروف سبب افزایش معنویت و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه می شود

امر به معروف سبب افزایش معنویت و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه می شود
نماینده ولی فقیه در مازندران، تقویت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را سبب افزایش معنویت و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران ظهر امروز در مراسم معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان به جایگاه مهم ستاد امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی اشاره و بر ضرورت تقویت جایگاه این ستاد در جامعه تأکید کرد.

وی با تأکید بر این که مسأله امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک دستور مهم دینی باید بیش از پیش در جامعه اسلامی مورد توجه قرار گیرد، افزود: بی توجهی به این فریضه مهم دینی به طور حتم آثار جبران ناپذیری را برای جامعه در پی خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که پایبندی به اصل امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی یک ضرورت مهم است، ادامه داد: برخورد شعاری با این توصیه مهم دینی حتی موجب تضعیف این مسأله مهم خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید بر این که ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر همواره باید ارزیابی عملکرد خود در جهت رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت گام بردارد، تصریح کرد: به طور حتم توجه به امر به معروف و نهی از منکر آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جامعه را کاهش خواهد داد.

امام جمعه ساری با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر مربوط به قشر خاصی نیست بلکه باید در میان مردم و مسؤولان مورد توجه قرار گیرد، افزود: مسؤولان کشور نیز باید با حمایت مناسب از ستاد امر به معروف و نهی از منکر زمینه تقویت این توصیه مهم دینی را در جامعه فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن دهه امامت و ولایت، امام علی(ع) را مظلوم امر به معروف و نهی از منکر معرفی کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر همواره جزء توصیه های مهم ائمه معصومین(ع) بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

جانشین سابق دبیر ستاد امر به معروف مازندران نیز در این جلسه گفت: بر اساس ماده شانزده ستاد امر به معروف و نهی از منکر، نظارت بر مسأله عفاف و حجاب دستگاه های اجرایی، آموزشی و درمانی از جمله وظایف این ستاد است.

امیری از برگزاری آموزش برای بیش از دو هزار 400 نفر از نیروهای دستگاه های اجرایی استان خبر داد و افزود: همچنین برای برخی افراد پس از سیر مراحل گزینشی کارت طلایی آمران به معروف صادر شده است.

وی، برگزاری پویا سازی امر به معروف در حوزه چالش ها فضای مجازی، تشکیل کار گروه تخصصی برای نذر خون و تهیه نقشه جامع مسائل استان در مسائل اجتماعی و فرهنگی را دیگر اقدامات صورت گرفته از سوی این ستاد در استان عنوان کرد./950/پ210/ب1

ارسال نظرات