۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۶۵۹۹۰۱
قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور:

امر به معروف بستری برای تحقق مطالبات به حق مردم است

امر به معروف بستری برای تحقق مطالبات به حق مردم است
حجت الاسلام میرزایی، امر به معروف و نهی از منکر را بستری مناسب برای تحقق مطالبات به حق مردم دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام میرزایی، قائم مقام ستاد امر به معروف کشور ظهر امروز در مراسم معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به اهمیت و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در نظام دینی، گفت: این ستاد در ابتدا بنا بر فرمان امام خمینی(ره) با عنوان اداره تشکیل شد و در حال حاضر از یک جایگاه ارزشمندی در نظام اسلامی برخوردار است.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند همه مردم باید همانند نماز این فریضه مهمی دینی را انجام دهند، افزود: این رهنمودها نشان دهنده جایگاه مهم امر به معروف و نهی از منکر در نظام دینی است.

حجت الاسلام میرزایی با اشاره به این که این ستاد به دلیل محدودیت هایی که در نیروی انسانی دارد نمی تواند به تنهایی در جهت تشویق و ترغیب مردم به سمت امر به معروف حرکت کند، بیان داشت: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا فردی در این جامعه بتواند امر به معروف و نهی از منکر کند.

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان این که وظیفه این ستاد تسهیل کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است، خاطرنشان کرد: علیرغم تلاش های صورت گرفته در این ستاد، اما تا رسیدن به حد مطلوب فاصله داریم که باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به این که امر به معروف نهی تذکر دادن به افراد بی حجاب نیست، بیان داشت: این فریضه مهم دینی باید در همه بخش های کشور به ویژه دستگاه های اجرایی تا سطوح مدیریتی مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام میرزایی با بیان این که امر به معروف تنها برای مردم نیست بلکه برای مدیران و مسؤولان کشور نیز است، ادامه داد: اما باید زیرساخت های این مسأله در کشور فراهم شود تا بتوان مدیر یا مسؤولی امر به معروف کرد.

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور به ضرورت اثرگذاری امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و گفت: اگر این فرثیضه مهم دینی از اثرگذاری مناسبی برخوردار باشد می توان برای هر فردی در هر سطحی انجام داد.

وی، امر به معروف و نهی از منکر را بستری مناسب برای تحقق مطالبات به حق مردم دانست و خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا از این ظرفیت مهم در جهت تحقق مطالبات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بهره گرفته شود.

حجت الاسلام میرزایی، اهمیت شناخت نسبت به این فریضه مهم دینی را مورد توجه قرار داد و بر ضرورت پیوست علمی امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد./950/پ310/ب1

ارسال نظرات