۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۶۵۹۹۲۱
امام جمعه همدان:

موفقیت کشور در گرو عمل جهادی است

موفقیت کشور در گرو عمل جهادی است
امام جمعه همدان گفت: ما نیازمند یک جهش علمی بزرگ در کشور هستیم، به طوری که با وجود تحریم های ظالمانه باید چندین برابر گذشته در این زمنیه تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی؛ نماینده ولی فقیه در استان همدان در دیدار با مسئولان جهاد دانشگاهی این استان، ضمن تبریک دهه امامت و ولایت، تبریک روزخبرنگار و سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی، بیان داشت: جهاد دانشگاهی از دو واژه جهاد و دانشگاه تشکیل شده است و همانطور که اساس اصلی علم نهاد دانشگاه است، در کنار این علم حرکت جهادی جهادگران این عنوان را کامل کرده است.

امام جمعه همدان ضمن ابراز امیدواری از دستاوردهای این نهاد، گفت: توجه به اینکه میزان نرخ رشد جمعیت در استان همدان به نسبت میانگین کشوری پایین‌تر است، مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی می‌تواند در رفع این مشکل مؤثر واقع شود.

وی با بیان اینکه یکی از نقاط مثبت جهاد دانشگاهی پیوند علم و صنعت است، اظهار کرد: ما نیازمند یک جهش علمی بزرگ در کشور هستیم، به طوری که با وجود تحریم های ظالمانه، باید چندین برابر گذشته در این زمنیه تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تأکید بر اینکه نیازمند فرهنگ‌سازی بیشتری در این زمینه هستیم، تاکید کرد: روحیه جهادی باید حرکت علمی را به سمت پژوهش و تحقیق بیش از گذشته هدایت کند.

امام جمعه همدان در پایان با اشاره به شناخت اولویت ‏ها در استان همدان، عنوان کرد: باید جهاد دانشگاهی در این زمینه وارد عمل بشود و ان شاء الله با مدیریت جدید این امر انجام پذیرد. از ابتدای انقلاب هر کجا با روحیه جهادی عمل کردیم و نگاه ما نگاه جهادی بود، موفق شدیم./1403/د102/ب1

ارسال نظرات