۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۶۵۹۹۲۶
زاکانی:

مجلس در جهت توسعه هنر گام بردارد

مجلس در جهت توسعه هنر گام بردارد
رییس مرکز پژوهش‌های مجلس تأکید کرد که کمیسیون فرهنگی مجلس در جهت رونق و توسعه هنر در ابعاد مختلف و بهره گیری و کیفیت بخشی به آن گام بردارد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، علیرضا زاکانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در حاشیه افتتاح کارگاه کتابت غدیر که در نگارخانه شهید آوینی قم برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک ایام دهه مبارکه ولایت و فرارسیدن عید سعید غدیر خم یکی از زمینه های ماندگاری حقایق را ارائه آنها در قالب هنر معرفی کرد و گفت: بهره گیری از هنر در انتقال مفاهیم می تواند یک مفهوم را سالیان بسیار طولانی در یک جامعه ماندگار کند.

وی بهره گیری از هنر خطاطی را یکی از روش های ماندگار کردن مفاهیم دانست و اظهار داشت: کارگاه کتابت غدیر که در آن از آثار 5 استاد بزرگ استفاده شده می تواند الگوی بسیار خوبی برای بهره گیری از هنر خطاطی در ماندگارسازی مفاهیم باشد.

زاکانی با بیان اینکه استفاده از هنر برای انتقال مفاهیم در روح و جان مخاطبان تأثیرگذاری دارد، ابراز کرد: آثار کارگاه کتابت غدیر بسیار خوب به تبیین مفاهیم روز غدیر می پردازد و ناظر به زندگانی نورانی امیرمؤمنان(ع) نکات مهمی را یادآور می شود.

رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون فرهنگی باید در جهت رونق و توسعه هنر در ابعاد مختلف و بهره گیری و کیفیت بخشی به آن گام بردارد که بخشی از این مهم با حمایت از هنرمندان و بخش دیگر آن با ایجاد تسهیلات و شرایط برای علاقمندان به این عرصه محقق می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه با سیره امیرمؤمنان(ع) اوج قله بندگی و انسانیت را به نمایش می گذارد، عنوان کرد: یکی از ویژگی های ممتاز ایشان دستگیری از نیازمندان و محرومان است، از این رو نهضت مواسات با تأسی از امیرمؤمنان(ع) بزرگترین خدمتی است که در عید غدیر می توان انجام داد.

زاکانی خاطرنشان کرد: امروز باید در راستای عمل به سیره امیرمؤمنان(ع) گام برداریم و همانطور که ایشان دیگران را مقدم بر خود می دانستند، ما نیز در عملکردمان صلاح دیگران را در نظر داشته باشیم./841/پ202/ق

ارسال نظرات