۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۶۵۹۹۲۷
حسینی کاشانی مطرح کرد؛

قم؛ پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران / مسؤولان از هنرمندان حمایت کنند

قم؛ پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران / مسؤولان از هنرمندان حمایت کنند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از شناخته شدن استان قم به عنوان پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران خبر داد و بر ضرورت حمایت مسؤولان از هنرمندان قمی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم عصر امروز در حاشیه افتتاح کارگاه کتابت غدیر که در نگارخانه شهید آوینی قم برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه استان قم در بخش خوشنویسی ظرفیت بسیار بالایی دارد، گفت: استان قم در زمینه «ثلث و نثر» حائز رتبه نخست کشور است.

وی با اشاره به اینکه قم به زودی پایتخت «ثلث و نثر» شناخته خواهد شد، ادامه داد: سال گذشته که جشنواره هنر خوشنویسی در قزوین برگزار شد از میان 6 برنده ای که در بخش ثلث و نثر از آنها تقدیر شد، 5 نفر قمی بودند.

حسینی کاشانی با بیان اینکه در استان قم بیش از 200 استاد خوشنویسی در حال فعالیت هستند، هنر خوشنویسی را یک هنر بی حاشیه و متعالی دانست و ابراز کرد: امروز از همه اصناف اعم از حوزویان، معلمان، دانش آموزان و بازیگران در عرصه خوشنویسی حضور دارند و هر کدام نیز صاحب آثار فاخری هستند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کرونایی، نخستین مجموعه ای که در حوزه هنری توانست آموزش های از راه دور و آنلاین خود را راه اندازی کند انجمن خوشنویسان قم بود.

وی تأکید کرد: آموزش های آنلاین انجمن خوشنویسان در سطح بالایی از لحاظ کیفیت قرار دارد و طبق ارزیابی های به عمل آمده، اساتید و هنرجویان از برگزاری این کلاس ها رضایت مند هستند و امیدواریم در سایر بخش های حوزه هنری مسأله آموزش آنلاین را داشته باشیم.

حسینی کاشانی بر ضرورت حمایت مسؤولان از هنرمندان استان قم تأکید و بیان کرد: در کارگاه کتابت غدیر 5 تن از اساتید خوشنویسی در مدت 4 ساعت به صورت زنده پیرامون موضوعات عید سعید غدیر اقدام به کتابت و خوشنویسی کردند که این به نوبه خود برای مخاطبان جذابیت دارد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم همچنین از شناخته شدن استان قم به عنوان پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران(فهما) خبر داد و  تأکید کرد که این موضوع آورده های بسیار خوبی برای مجموعه کانون های فرهنگی هنری مساجد قم خواهد داشت./841/پ202/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲
خبرنگار راستین کسی است که می کوشد واقعیات میدانی را مستند کند تا قاعده تلخی که می گوید تاریخ را طرف پیروز ظاهری می نویسد به نفع حقیقت رنگ ببازد.
0
0