۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۶۵۹۹۳۳
سخنگوی کمیسیون اقتصادی:

قانون مالیات بر خانه های خالی نیازمند اجرای صحیح است

قانون مالیات بر خانه های خالی نیازمند اجرای صحیح است
طغیانی با تأکید بر تلاش مجلس برای پایداری و بهبود شرایط بورس در کشور، گفت: قانون مالیات بر خانه های خالی نیازمند اجرای دقیق برای نتیجه بخش بودن است.

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه طرح های اقتصادی نظیر مالیات بر خانه های خالی قطعا بر روی شرایط اقتصادی به ویژه حوزه مسکن اثرگذار خواهد بود گفت: کسی مدعی نیست که با یک طرح همه مشکلات حل خواهد شد و قرار نیست مالیات بر خانه های خالی بتواند تمام مشکلات حوزه مسکن را برطرف کند و چنین ادعایی نیز صورت نگرفته است.

وی در ادامه افزود: هر طرحی یک ظرفیتی دارد و آن هم بستگی دارد به شیوه اجرا و نظارت بر اجرای آن، بهترین قانون را می‌توان به بدترین شکل اجرایی کرد و بدترین قانون را می‌توان به بهترین شکل اجرایی کرد و باید با در نظر گرفتن مسأله اجرایی شدن قوانین و مسائل پیرامونی آنها نتیجه گیری لازم را انجام داد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت شکل گیری حلقه‌های عرصه مسکن و مالیات بر خانه‌های خالی برای برطرف شدن مشکلات حوزه مسکن در کشور، تصریح کرد: بعضی از این حلقه‌ها ناظر به مجلس شورای اسلامی است و بعضی مربوط به دولت و اجرای قوانین است و به صورت ویژه در خصوص مالیات بر خانه‌های خالی اجرای قانون آن بسیار اهمیت دارد.

طغیانی در ادامه مسائلی نظیر شیوه اجرا، طراحی سامانه، اطلاع رسانی و رسانه‌ای شدن و دسترسی سهل و آسان مردم به سامانه ثبت اطلاعات را از جمله موضوعات در خصوص به ثمر نشستن قانون مالیات بر خانه های خالی عنوان کرد و گفت: حلقه‌های دیگر قانون مالیات بر خانه‌های خالی نظیر مالیات بر زمین‌های بایر در شهرها باید اجرایی شود تا این قانون نتایج مطلوبی به دنبال داشته باشد.

وی پیرامون شرایط بورس و بیم ها و امیدها نسبت به بورس، اظهار کرد: در نظر داریم مسؤولان بورس کشور را به کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی دعوت کنیم و با آنها به گفتگو در خصوص شرایط بورس بپردازیم، بورس و شرایط کنونی آن به صورت کامل مورد تأیید نیست ولی راه‌هایی برای اطمینان از شرایط بورس و عدم بروز مشکلات برای فعالان این عرصه و مردم در حال بررسی است تا مانع مشکلات بعدی باشیم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه لایحه اخذ سرمایه شرکت‌های دولتی و عمومی از سوی دولت به مجلس ارائه شده است، تصریح کرد: این لایحه با دو فرویت به تصویب رسید و از این طریق این شرکت‌ها بخشی از سهام خود را با افزایش سرمایه در بورس می‌توانند به فروش رسانده و منابع آن را درون شرکت سرمایه گذاری کنند و این موضوع برای شرکت ها می‌تواند بسیار مفید باشد.

طغیانی در ادامه افزود: این موضوع باعث رونق تولید خواهد شد و می‌تواند یاری رسان این شرکت‌ها باشد و مواردی از این دست در آینده در مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت، کاملا مراقب بورس هستیم و تلاش می‌کنیم تا اوضاع بورس را به شرایط پایداری برسانیم./1304/ت210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات