۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۶۵۹۹۳۸
معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران دورود:

فرهنگ غدیر بین جوانان تبیین شود

فرهنگ غدیر بین جوانان تبیین شود
شیخی بر ضرورت تقویت فعالیت های تبلیغی تاکید کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت ها باید فرهنگ غدیر بین جوانان تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، زهرا شیخی، عصر امروز در برگزاری میزگرد علمی با موضوع نقش غفلت از غدیر در واقعه گفت: غدیر از اعیاد بزرگ مسلمانان است.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران دورود با اشاره به فضیلت و اهمیت بزرگداشت عید غدیر در روایات و مکتب تشیع افزود: باید واقعه غدیر برای نسل امروز تبیین شود.

وی با اشاره به بررسی مساله جانشینی امام علی(ع) در واقعه غدیر خم و تاکید پیامبر اسلام در ابلاغ واقعه غدیر خاطرنشان کرد: سه امر بسیار مهم در این واقعه که عبارت بودند از اکمال دین، اتمام نعمت، رضایت الهی در اسلام با جانشینی امام علی(ع) که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

شیخی بیان کرد: پیامد غفلت مردم از تاکیدات و سفارشات پیامبر به تبلیغ این امر موجب واقعه عاشورا شد.

وی در این میزگرد علمی ضمن بیان حوادثی از جمله وصیت پیامبر(ص) و تشکیل سپاه اسامه و سرپیچی مردم از فرمان پیامبر(ص) و انحراف از صراط مستقیم و پیامدهای آن به وظایف امروز شیعیان در تبلیغ مکتب عظیم تشیع و ادامه راه غدیر در عمل به فرمایشات اهل بیت پیامبر اسلام پرداخت.

شیخی تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت تبلیغی پژوهشی باید در زمینه تبیین و ترویج فرهنگ غدیر و آشنا سازی نسل نو با ارزش ها نقش آفرینی کرد.

وی اظهار داشت: با تبلیغ به موقع و پاسخگویی به سوالات و شبهات نقش تبلیغی خود را در مقابله با دسیسه های دشمن به خوبی ایفا کرد./۹۴۵۱/پ210/ف

ارسال نظرات