۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۶۵۹۹۶۵

امام جمعه نجف از ردپای رژیم صهیونیستی در انفجار لبنان خبر داد

امام جمعه نجف از ردپای رژیم صهیونیستی در انفجار لبنان خبر داد
امام جمعه نجف اشرف ضمن ابراز همدردی با مردم لبنان به مناسبت انفجار بندر بیروت تصریح کرد که ردپای رژیم صهیونیستی در این اقدام، مشهود است.
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف طی سخنانی پیرامون حادثه بیروت ابراز داشت: ما با مردم لبنان ابراز همبستگی و همدردی می کنیم و چه خوب ملت عراق با ارسال کمک ها از طریق هواپیما به سرعت به یاری مردم مجروح لبنان پرداختند.
وی بیان کرد: عناصری که در این فاجعه دست داشتند، نباید پنهان کرد. این اقدام در حالی رخ داد که سال گذشته بنیامین نتانیاهو درباره این بندر صحبت کرد واز آن زمان تا به الان برنامه ریزی ها برای این جنایت انجام شد.
وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از متهمان عوامل انفجار لبنان است، افزود: دشمنان با این گونه اقدامات درپی به زانو در آورند مردم و تسلیم خواست آنها برای اجرای پیش نویس طرح معامله قرن شوند، اما به لطف خدا این چنین نخواهد شد و ما صبور و ثابت قدم هستیم.
امام جمعه نجف اشرف با اشاره به انتخابات زودهنگام در عراق، تاکید کرد: ما موافق انتخابات هستیم، زیرا گزینه دیگری پیش روی ما نیست و این انتخابات قانون اساسی ما است. و از دولت می خواهیم اقدامات و مقدمات را برای مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خودشان انجام دهد.
وی در بخش دیگر سخنان خود افزود: از آستان مقدس حسینی برای ایجاد دو مرکز درمانی در موصل تشکر و قدردانی می کنیم و این نشانه این است که دست سخاوتمند حسینی آنقدر گسترش یافته که به موصل برای کمک به مردم آن منطقه می رسد و باید گفت که سخاوتمندی حسین(ع) مختص به شیعیان نیست و متعلق به همه است.
 وی با اشاره به ششمین سالگرد نسل کشی ایزدی ها در منطقه سنجار گفت:  داعش به طور دروغین با لباس اسلام مرتکب فجایع در سنجار شد به طوری که تا به الان مردم سنجار در حال مهاجرت هستند و جامعه بین الملل در این حوادث سکوت اختیار کرد. ما از دولت انتظار داریم سنجار را بازسازی کند و از ایزدی ها بخواهد که به خانه های خود بازگردند و اقلیت ایزدی باید کاملا طبق حقوق عراقی ها حمایت شوند.
حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی با اشاره به عید غدیر اظهار داشت: ما فردا در بزرگترین ضیافت قرار داریم که آن عید غدیر است که از سوی اهل آسمان روز پیمان و در زمین روز میثاق نامیده می شود و لذا مستحب است که در این روز مبارک برادری در بین مومنین برقرار شود.
ارسال نظرات