۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۶۵۹۹۶۸

شیخ علی خطیب، قربانیان حادثه بیروت را «شهید» اعلام کرد

شیخ علی خطیب، قربانیان حادثه بیروت را «شهید» اعلام کرد
نائب رییس مجلس اسلامی شیعیان لبنان بیان کرد: انفجار بیروت همه را تحت تاثیر قرار داد و تلفات آن کمتر از جنگی رژیم صهیونیستی با این کشور نبود.
به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی خطیب نائب رییس مجلس اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته بیان داشت: فاجعه ای که در کشور ما رخ داد همه لبنان را تحت تاثیر قرار داد و کمتر از فاجعه جنگی که رژیم صهیونیستی بر کشور و ملت ما تحمیل کرد، نبود. این حادثه همزمان با توطئه خارجی و فساد داخلی و عدم مسؤولیت پذیری عده ای از افراد رخ داد که نتیجه آن به یک امر منتج شد و آن تخریب کشور و آسیب به مردم بود.
وی بیان کرد: ما از حکومت می خواهیم که سریعا تحقیقات خود را گشترش داده و عاملان و مسؤولان این انفجار را پیدا کند و آنها را به اشد مجازات برساند زیرا این جنایتکاران باید درسی برای دیگران باشند.
وی افزود: از لبنانی ها می خواهیم که در کنار یکدیگر بایستند و از یکدیگر حمایت کنند و تجسم وحدت ملی خود را به عنوان یک عامل همبستگی و وابستگی متقابل به همگان نشان دهند. به طوری که مشارکت ملی در مواجهه با این فاجعه شکل گیرد.
حجت الاسلام شیخ علی خطیب خاطر نشان کرد: ما به افرادی که اقدام به کمک برادران خود در کشور کردند، ابراز احترام می کنیم و از سیاستمداران می خواهیم که در کنار مردم برای نجات لبنان از بحران ها و به ویژه این فاجعه بزرگ باشند و همچنین انتظار داریم که در بازسازی آنچه که در این انفجار تخریب شد به یاری متضرران بشتابند و کمک های ضروری از جمله سرپناه را برای مردم فراهم کنند.
وی ضمن ابراز تاسف از عمل برخی رسانه ها بیان کرد: هنوز اجساد قربانیان بر روی زمین است و از سرنوشت عده ای خبری در دست نیست آن وقت عده ای از رسانه ها اقدام به فتنه انگیزی می کنند، به جای آنکه برای خارج شدن از این مصیبت و همکاری با مردم قدمی بردارند.
وی در بخش دیگر از سخنان خود ابراز تسلیت و همدردی با قربانیان این حادثه کرد و افزود: ما این قربانیان را شهید می دانیم و برای بازماندگان  طلب صبر و مصدومان آرزوی شفای عاجل داریم.
 نائب رییس مجلس اسلامی شیعیان لبنان اظهار داشت: از کشور های دوست و برادرانی که مبادرت به ارسال کمک های انسان دوستانه به لبنان کردند، تشکر کرده و امیدواریم که سایر کشور ها نیز در کنار لبنان بایستند و مرهمی بر درد و رنج ناشی از این فاجعه باشند.
وی همچنین به لبنانی ها درباره بیماری کرونا هشدار داد و بیان کرد: نباید در انجام اقدامات پیشگیرانه در مقابل این بیماری بی تفاوت بود و همه باید دستور العمل های وزارت بهداشت را رعایت کنند، به ویژه مجروحان این حادثه نباید نگران شیوع این ویروس باشند. کشور از بحران های بسیار رنج می برد و نباید همه گیری مجدد این بیماری بحران جدیدی را به ارمغان آورد.
حجت الاسلام شیخ علی خطیب ضمن تبریک عید غدیر به مسلمانان و جامعه عرب و مردم لبنان خاطر نشان کرد: عید غدیر بزرگترین همایش انسانی بود که رسول اکرم (ص) در غدیر خم آن را تشکیل داد و در آن امام علی (ع) را به عنوان جانشین و امام و مولا برای مسلمانان منصوب کرد. ضروری است که ما از راه امام علی (ع) پیروی کنیم و از فضایل نگرشهای ایشان بهرمند شویم تا بتوانیم بر حقایق پیروز و حقوق بشر را حکم فرما گردانیم و از عزت انسان و کرامت او حفاظت کنیم.
ارسال نظرات