۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۵
کد خبر: ۶۵۹۹۸۶
نماینده ولی فقیه در خوزستان:

بدبختی بشریت نتیجه دوری از ولایت امیرمؤمنان است

بدبختی بشریت نتیجه دوری از ولایت امیرمؤمنان است
امام جمعه اهواز با بیان اینکه ولایت به مقام قرب الهی می‌رساند، گفت: هر گونه بدبختی پیش آمده علیه بشریت نتیجه دوری از ولایت علی (ع) است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، جمعه شب در سلسله جلسات اخلاق پخش شده از شبکه استانی با بیان اینکه انسان، عبد خدا یا شیطان است، عنوان داشت: اصل انسان در بنده خدا بودن است، اما آن کسی که بنده شیطان باشد در واقع در تاریکی‌ها سیر می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه انسان‌ها به وسیله ولایت از تاریکی‌ها به سوی روشنایی هدایت می‌شوند، اظهارداشت: خروج از ظلمات به نور و رسیدن به مقام قرب الهی در گرو تحقیق ولایت است، میزان خروج از تاریکی به سوی نور بستگی به میزان تحقق ولایت در مسیر زندگی انسان دارد.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه ولایت در وهله اول و بالذات از آن خدا و ثانیا و بالعرض از آن محمد و آل محمد(ص) است، افرود: زیاد نماز خواندن و در طول سال روزه گرفتن، حج‌های متعدد رفتن و امر و نهی‌های بی شمار ما را از ظلمت به نور نمی‌رساند؛ چنین اعمالی دستورات الهی است که باید اجرا شوند همه این‌ها شرط سوار شدن در کشتی ولایت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد ادامه داد: ولایت به مقام قرب الهی می‌رساند، قبولی عبادات در ولایت است، خارج شدن از دایره ولایت، دو آفت دارد که یکی مربوط به دنیا و دیگری بیشتر مرتبط با آخرت است.

وی با بیان اینکه هر گونه بدبختی پیش آمده بشریت نتیجه دوری از ولایت علی (ع) است، خاطرنشان کرد: همه پیامبران اولوالعزم برای پس از خود جانشین تعیین کردند، تعیین جانشین سنت الهی است، ابوبکر، عمر را جانشین اعلام می‌کند حال مگر می‌شود که اشرف مخلوقات برای خود جانشین معرفی نکند. /۹۴۵۶/پ210/ق
ارسال نظرات