۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۶۶۰۰۲۹
با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد؛

جشن غدیر در حرم مطهر رضوی

جشن غدیر در حرم مطهر رضوی
مراسم جشن عید غدیر با عنوان شمیم ولایت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم جشن عید غدیر با عنوان شمیم ولایت عصر امروز با رعایت پروتکل های بهداشتی در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شد.

حجت الاسلام رضایی تهرانی، استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم معنوی گفت: در تمامی قرآن دستوراتی که خداوند به پیامبر(ص) داده است با تعابیر مختلفی مانند«قل»، «ادعو» و «نبع» آمده است و فقط یک بار«بلغ» گفته است که نشان می دهد که این مطلب چنان عظیم است که خداوند می فرماید« اگر این مأموریت انجام نشود، رسالت را ادا نکرده ای.» وزن این مطلب هم وزن توحید و رسالت است که آن را خدا به رسول امر می کند که برساند.

وی ابراز کرد: رسول خدا جامع ترین برنامه ریزی را برای تحقق امر بلغ انجام داده اند، آیه زمانی نازل می شود که رسول اکرم(ص) در حجة الاوداع بودند و اگر همان جا پیامبر به اطرافیان می گفتند شبهه ایجاد شده و برخی می گفتند که ما نشنیده ایم اما حضرت دستور توقف و تجمیع و فضا سازی برای ایجاد محفلی در بیابان با کمترین امکانات را دادند و خطبه نقل کردند.

حجت الاسلام رضایی تهرانی افزود: پیامبر(ص) برای تحقق این رسالت یک خط سیر توحید و نبوت بیان کردند سپس با مقدمه چینی ولایت خدا و پیامبر بر مردم، ولایت حضرت علی(ع) را بیان می کند، پیامبر(ص) علی را بر بالای بلندا صدا کرده و دست ایشان را بالا آورده و فرمودند«من کنت مولاه فهذا علی مولا».

سخنران حرم مطهر رضوی ابراز کرد: پیامبر(ص) سه روز در غدیر خیمه برپا کرده و از مردم با حضرت علی(ع) بیعت گرفتند و بعد از آن خداوند به پیامبر(ص) می فرماید«اَلْیوْمَ أَکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیکُمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً».

گفتنی است، سلسله جشن های شمیم ولایت از عید قربان تا عید غدیر هر شب در دو نوبت قبل و بعد از اذان مغرب و عشا در حرم مطهر رضوی برگزار شد و مداحان و سخنرانان اهل بیت به مداحی و سخنرانی پرداختند./864/پ202/ف

امیر خاکراه
ارسال نظرات