۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۶۶۰۰۳۶
یادداشت؛

کتمان و تحریف؛ خط مبارزه با ولایت

کتمان و تحریف؛ خط مبارزه با ولایت
برخی از رسانه‌ها و لیدرهای جریان تحریف که از تحلیل هوشمندانه رهبری دستپاچه و نگران شده بودند، این دفعه سعی کردند به زعم خویش با فرافکنی، تحریف را نیز تحریف کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، انتصاب الهی امیرمؤمنان حضرت علی(ع) به امامت و جانشینی پیامبر خاتم(ص) در مکانی به نام غدیر خم، واقعه‌ای تاریخی و مربوط به گذشته نیست، بلکه غدیر، متواتر اسلامی و راهکاری برای رهایی انسان امروز از بردگی شیاطین و ورود به عرصه ولایت الهی صالحین است.

دکترین و آموزه غدیر در فلسفه سیاسی شیعه، پروژه‌ای برای اصلاح و مدیریت قدرت دنیوی، مدلی برای پیگیری عدالت و اعتراضی به حکومت‌های غیر الهی است؛ پرهیز از حکومت‌های مستکبر و طاغوتی که بشر را به بردگی شیطان و تمایلات نفسانی فرا خوانده و منشأ الهی ندارند.

تابلو جهانی غدیر با کارکرد فراتاریخی، مسأله امروز و فردای بشریت است و پیام اکمال دین در روز غدیر نه تنها متوجه شیعه و سنی، بلکه شامل بشریت است؛ تا با اسلام جاویدِکاملِ ولایی، مناسبات سیاسی، اقتصادی، اخلاقی، حقوقی، تربیتی و معرفتی بشر را اصلاح کنند و از خداباوری به خدا داوری برسند.

زیرا برخی به خدا اعتقاد دارند، اما به خداداوری در ابعاد مختلف زندگی اعتقاد و باور ندارند؛ چنان که اسلام تحریف شده اموی با ظاهر سازی و مطرح کردن اسلام فردی، سکولار و انسان محور در مقابل اسلام علوی(ع) قد علم کرد و اکنون نیز جریان‌های انحرافی در قالب‌های جدید، قصد تفکیک ولایت معنوی ائمه اطهار(ع) از ولایت سیاسی و اجتماعی ایشان را دارند.

تحریف موثرترین حربه جهت مقابله با ادیان الهی و دستاوردهای پیامبران در طول تاریخ بوده و جریان‌های انحرافی، سامری گونه بت‌ها را مطابق سلیقه مردم عصر خود بزک می‌کنند و بعد از آنکه مردم طعم رهایی از ظلمت و پیروزی بر طاغوت را چشیدند، دوباره آنها را به گوساله پرستی و بردگی شیطان فرا می‌خوانند.

به این ترتیب علت اصلی کتمان و تحریف غدیر از ابتدا و در مرحله بعد با جنایت‌ و ظلم امویان در کربلا و قساوت عباسیان در حق امامان معصوم(ع) به علت ادعای سیاسی ایشان و اقدام عملی جهت تشکیل حکومت بوده است، چنان که در این فضا امام خمینی(ره) نیز در تقابل با سلطه استکبار، گفتمان و ادبیات سلطه آمیز غرب را زیر سوال برد و زمین بازی را تغییر داد.

مساله حفظ دین از آفت تحریف و تکذیب مورد توجه رهبران الهی و دغدغه مستمر و پیوسته پیامبر خاتم(ص) است، آنجا که بعد از واقعه غدیر بارها مردم را به پیروی و اطاعت از ثقلین دعوت می‌کنند و از اسلام تحریف شده و پوشیدن اسلام به صورت پوستین وارونه نهی می‌فرمایند.

نمونه بارز واژگونه کردن اسلام و وهن مذهب، گروه‌های تکفیری همانند داعش و فرقه‌ شیرازی معروف به شیعه انگلیسی هستند، اما در کنار جریان‌ تاریخی تحریف که با افراط و تفریط و ضربه به اسلام و ولایت مسبوق به سابقه است، جریان خزنده و متناقض دیگری وجود دارد که نوع مدرن و به روز شده خط تحریف است.

خصلت اصلی خط تحریف پساانقلاب، پذیرش سلطه و هژمونی غرب، تطهیر و بزک کردن آمریکا(دو گانه دموکرات و جمهوری‌خواه) و از سوی دیگر به چالش کشیدن گفتمان، مشروعیت و دستاوردهای نظام اسلامی است، اما مشابهت تاریخی اش با خط تحریف این است که همیشه از زمان خودش عقب تر است، یعنی قائل به امام سابق است نه امام حاضر، شاید از این جهت که می‌تواند امام سابق را تحریف و مصادره به مطلوب کند.

این جریان در تناقضی آشکار در عین حالی که نقش اپوزیسیون و مخالف خوان را بازی می‌کند، با تحریف اندیشه امام و گفتمان انقلاب سعی می‌کند به صورت خزنده و نفاق گونه در بسیاری از ساختارهای نظام اسلامی نفوذ کند و در یک سیر تاریخی به دست گرفتن مسؤولیت، با سوءمدیریت و ناکارآمدی، انقلاب را موریانه وار از درون تهی سازد.

با این توصیف، رهبر معظم انقلاب در تبیینی حکیمانه در روز عید قربان، این خط عملیاتی هماهنگ با دشمن را برملا کرده و فرمودند؛ عرصه، عرصه‌ جنگ اراده‌ها است... دشمن با تحریف حقایق می‌خواهد بر اراده و خواست امت اسلامی، غالب شود تا بتواند حکومت اسلامی و امت اسلامی را مضمحل و نابود کند.

در این میان برخی از رسانه‌ها و لیدرهای جریان تحریف که از تحلیل هوشمندانه رهبری دستپاچه و نگران شده بودند، این دفعه سعی کردند به زعم خویش با فرافکنی از اهمیت بیانات راهبردی ایشان بکاهند و به تعبیری تحریف را نیز تحریف کنند.

در پایان با ذکر نکته‌ای از آیت الله جوادی آملی، مفسر برجسته قرآن به پاشنه آشیل جریان تحریف و حساسیت هشدارهای رهبری در تبیین حقایق می‌پردازم، ایشان به مناسبتی به سیر تدوین قانون اساسی اشاره کرده و می‌گوید: زمانی که اصل چهارم قانون اساسی مبنی بر اینکه قوانین حکومت بر اساس اسلام باشد، تدوین و نگاشته شد، هیچ کسی معترض نبود؛ اما راجع به اصل پنجم مبنی بر اصل ولایت مطلقه فقیه، برخی اعتراض داشتند./۹۰۸/ی703/ف

مجتبی عباسی، دبیر سیاسی خبرگزاری رسا

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
طیب الله.
درباره پذیرش سلطه و هژمونی غرب بیشتر توضیح دهید.
0
0