۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۶۶۰۰۳۸
عضو هیأت رییسه مجلس:

مشکلات حوزه ارز نتیجه سیاست های غلط دولت است

مشکلات حوزه ارز نتیجه سیاست های غلط دولت است
حاجی دلیگانی به تصمیمات غلط رییس جمهور و جهانگیری معاون اول رییس جمهور در حوزه ارزی اشاره کرد و گفت: تصمیمات غلط دولت در این زمینه از لحاظ امنیتی مسأله دار بود.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه دست‌هایی و عواملی پشت صحنه یک مسیری را دنبال می‌کنند که از ابعاد مختلف برای کشور مهم است و یکی از این مسائل، موضوع ارز است، گفت: دشمن همه راه‌ها را رفته است تا با فشار حداکثری بر ایران بتواند نظام مقدس اسلامی را وادار به عقب نشینی از مواضع برحق خود کند.

حاجی دلیگانی در ادامه افزود: ولی دشمنان علیرغم همه تلاش‌ها و توطئه‌هایی که انجام دادند نتوانستند به نتایجی که می خواستند دست پیدا کرده و کشور ما را وادار به عقب نشینی کنند و این موضوع امروز تا جایی پیش رفته است که «برایان هوک» نماینده ویژه رییس جمهور آمریکا در امور ایران و رییس گروه اقدام علیه ایران، به خاطر اینکه نتوانست کاری از پیش ببرد برکنار شد.

متحدین آمریکا در منطقه در حال توطئه در حوزه ارزی علیه کشور هستند

وی با بیان اینکه از سال 1359 نخستین فشارهای تحریمی و محاصره اقتصادی علیه ایران توسط آمریکا شکل گرفته است، اظهار کرد: یکی از بخش‌های مهم این فشار اقتصادی و تحریم‌ها موضوع ارز بوده است، آمریکایی‌ها مستقیما اجازه ورود ارز خود به ایران را نمی‌دادند و در سالهای اخیر کلا معامله با ارز دلار را برای ایران تحریم کردند و همه این برنامه‌ها برای فشار وارد اوردن به کشور ما بوده است.

عضو هیأت رییسه مجلس با اشاره به وجود برخی مسائل امنیتی در پشت پرده نوسانات قیمت دلار، تصریح کرد: شاهد هستیم که تمام سرویس‌های دشمنان و همدستان آنها در منطقه مشغول توطئه علیه کشور ما در حوزه اقتصادی و ارز و پولی هستند و تلاش می‌کنند از ارز به عنوان یک ابزاری برای سوء استفاده های امنیتی و سیاسی استفاده کنند.

حاجی دلیگانی توطئه‌های اقتصادی دشمنان به ویژه در حوزه ارزی را در راستای تغییر رفتار و نرمالیزاسیون جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: سرویس‌های امنیتی برخی کشورهای منطقه و آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی با برنامه‌های امنیتی در خصوص ارز به جنگ ارزی علیه کشور ما دامن زده‌اند.

دولت بیش از 21 میلیارد دلار در سال 97 به باد داده است

وی به تصمیمات غلط رییس جمهور و جهانگیری معاون اول رییس جمهور در حوزه ارزی اشاره کرد و گفت: تصمیمات غلط دولت از لحاظ امنیتی مسأله دار بود، در سال 97 بیش از 21 میلیارد دلار از ارزی که باید به عنوان ذخیره کشور قرار می گرفت برباد رفت و به دست افرادی افتاد که از آن سوء استفاده می‌کردند.

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: برخی از کسانی که در سال 97 ارز دولتی به آنها داده شد آن را برنگردانده‌اند، یک عده از این افراد ارز دولتی را صرف واردات اجناس کاملا بی فایده و غیرضروری نظیر گیره سر و غذای گربه کرده‌اند، بخش دیگر از ارزهای دولتی نیز در اختیار آژانس‌های مسافرتی و افرادی قرار گرفت که افراد را در قبال گرفتن سهمیه ارزی به خارج از کشور می‌بردند و همه اینها حاصل سیاست های غلط دولت در حوزه پولی و ارزی است.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت اخذ سیاست‌های صحیح و منطقی در حوزه ارزی از سوی دولت، تصریح کرد: در داخل کشور برخی افراد دانسته یا از روی جهل به مشکلات کشور در حوزه ارزی دامن زدند و در ظرف 4 ماه بیش از 21 میلیارد دلار ذخیره ارزی کشور از دست رفت و فایده‌ای هم برای کشور نداشت./1304/ت302/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات