۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۶۶۰۰۴۱
منتظری در گفت‌وگو با رسا:

مجلس بدون مصلحت اندیشی به مشکلات کارگران رسیدگی خواهد کرد

مجلس بدون مصلحت اندیشی به مشکلات کارگران رسیدگی خواهد کرد
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس از ورود مجلس برای رفع مشکلات کارگران خبر داد و گفت: قرار است که از اهرم نظارتی مجلس برای پایان بخشی به مشکلات کارگران استفاده شود.

غلامرضا منتظری نایب رییس کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اعتراضات کارگران شرکت هفت تپه و برخی دیگر از شرکت ها در پی تأخیر در پرداخت حقوق و معوقات کارگران اظهار داشت: در برخورد با هر نابسامانی، اعتراض و انتقادی باید به چند نکته توجه شود، اولاً این که باید با این مسأله برخورد ریشه ای صورت گیرد و از قضاوت های سطحی پرهیز کنیم.

لزوم پرهیز از برخورد مُسکّنی با مشکلات کارگران

وی بر ضرورت بررسی نارضایتی کارگران از سوی دستگاه های مسؤول تأکید کرد و گفت: تا زمانی که با مشکلات برخورد مسکنی داشته باشیم، قطعاً دوباره ممکن است که با شدت بیشتری با مشکل رو به رو شویم و گام اول در این مسیر آن است که دستگاه های مسؤول باید علل نارضایتی را بررسی کنند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش شناسایی علل نارضایتی ها در رفع مشکلات موجود، تصریح کرد: اگر ریشه مشکلات کارگران در درون محل کار آنها است، باید آن علل را بر طرف کنیم اما گاهی مواقع ممکن است که محرک هایی بیرون از محیط کار تأثیرگذار باشد که باید شناسایی شود و مراقب متغیرهای مداخله گر در رخدادها باشیم.

ورود اهرم نظارتی مجلس برای پایان بخشی به مشکلات کارگران هفت تپه

وی به استفاده از ظرفیت نظارتی مجلس شورای اسلامی در رفع مشکل کارگران هفت تپه اشاره کرد و افزود: مجلس، تحقیق و تفحص از علل این نارضایتی ها را شروع کرده و دو تیم برای شناسایی علل نارضایتی ها اعزام شده و بررسی کرده اند و قرار است که گزارش خود را در کمیسیون های مجلس مطرح کنند و از اهرم مجلس برای پایان بخشی به این مسأله استفاده کنیم.

منتظری با بیان این که بررسی میزان تأثیرگذاری مدیران در مشکلات کارگران، سومین نکته ای است که باید در برخورد با این اعتراضات مد نظر قرار بگیرد، اظهار داشت: گاهی مواقع مشکل مجموعه کارگران به مدیریت ها بر می گردد که اگر مدیریت ها از توانمندی لازم برخوردار نباشند، استمرار حضور آن مدیران در مجموعه، یک آفت خواهد بود.

پرهیز از مصلحت اندیشی های بی مورد در پیگیری مشکلات کارگران

وی گفت: اگر در پیگیری دغدغه های کارگران تعارف کنیم و مصلحت اندیشی بی مورد داشته باشیم و روابط را بر ضوابط در حوزه مدیریت ها ترجیح دهیم، ممکن است که این مشکلات ادامه پیدا کند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس با بیان این که گفت و گوی چهره به چهره با چهره های پرتلاش، خدوم و تأثیرگذار در رفع دغدغه های کارگران، نکته دیگری است که در حل این مشکلات باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: باید با افراد به طور مستقیم گفت‌وگو کنیم و دغدغه ها و نقدهایشان را بشنویم؛ اگر سعه صدر داشته باشیم و نقد این کارگران و تولید کنندگانِ مؤثر را بشنویم، نباید در برابر نقدهای وارده توجیه کنیم، بلکه بایستی با آنها همراهی داشته باشیم.

وی افزود: باید انتظارات کارگران و مشکلات را بشنویم و دسته بندی کنیم و باید بدانیم که دغدغه کارگران مربوط به کدام حوزه مدیریتی است و هر کدام از مدیران به وظیفه خود در رفع مشکل مربوطه عمل کنند.

برای رفع مشکلات کارگران بازه زمانی تعریف شود

منتظری بر اهمیت تعریف بازه زمانی برای رفع مشکلات کارگران تأکید کرد و اظهار داشت: لازمه چنین کاری آن است که بر اساس زمانی تعریف شده و وعده های مطرح شده،  تحولات دیده شود که در این صورت، کارگران شرایط کشور را درک کرده و همراهی شان بیشتر خواهد بود.

منتظری در پایان اظهار داشت: برای این که به جمع بندی متقن و قابل دفاعی برسیم، باید منتظر جمع بندی مجلس شورای اسلامی بود تا با نگاه کارشناسی کمیسیون های مختلف به نگاه جامعی دست پیدا کنیم./822/ت302/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
ممنون .. سایت عالیههههه
0
0