۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۶۶۰۰۴۵
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی:

رسالت خبرنگاری در راستای رسالت انبیا است

رسالت خبرنگاری در راستای رسالت انبیا است
نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: رسالت خبرنگاران در راستای رسالت انبیاء قرار دارد و این انتقال پیام‌های الهی به جامعه کار بسیار عظیم و بزرگی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین در دیدار جمعی از مدیران و خبرنگاران رسانه‌های استان قزوین که به مناسبت سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: بررسی غدیر و نحوه رفتار رسول گرامی اسلام(ص) در این واقعه نشان می‌دهد که اگر از منظر حرفه‌ای و شغلی به حوزه خبرنگاری نگاه کنیم، بزرگ‌تر از موضوع غدیر اتفاقی در عالم نداریم.

وی ادامه داد: حضرت در واقعه غدیر بر اساس فرمان الهی که فرمود اگر ابلاغ ولایت را انجام ندهی هیچ کاری انجام نداده‌ای، اصرار داشتند مخاطبان موضوع را به درستی درک کنند و تأکید داشتند حاضران به غائبان و نسل‌های بعدی پیام غدیر را منتقل کنند و این شیوه تبلیغ و کار رسانه‌ای، ماندگاری پیدا کرد.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: غدیر و عاشورا با استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه‌ای و انتقال درست پیام به نتیجه رسید و اهداف و آرمان‌های دین در این حوزه‌ها بر زمین نماند و اثرگذار شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه خداوند پیامبران را نبی معرفی کرده است، تصریح کرد: مؤثرترین خبرها از طریق پیامبران به مردم منتقل شده است و به همین خاطر خداوند آنها را نبی معرفی کرده چرا که حامل پیام‌های عظیم بودند.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند معلمی شغل انبیاء است، این فرموده ایشان برای خبرنگاران ویژه است چرا که رسالت آنها در راستای رسالت انبیاء قرار دارد و این انتقال پیام‌های الهی به جامعه کار بسیار عظیم و بزرگی محسوب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اضافه کرد: در مقابلِ خبرنگارانی که رسالت تبلیغ و انتقال پیام‌های الهی را برعهده دارند و برای آزادی‌خواهی و عدالت‌خواهی دغدغه دارند، کسانی قرار دارند که دغدغه خبرهای شیطانی دارند و تلاش می‌کنند نشر دهنده بدی‌ها در جامعه باشند و خدا تأکید کرده آنها در دنیا و آخرت کارشان به عذاب کشیده می‌شود 

امام جمعه قزوین تأکید کرد: جنگ بین افرادی که رسالت‌های الهی را دنبال می‌کنند با کسانی که پیرو فرامین شیاطین هستند، هر روز داغ‌تر می‌شود و شاهدیم جهان به سمتی پیش می‌رود که جنگ‌های نظامی به جنگ رسانه‌ای تبدیل می‌شود و کسانی که رسانه‌های قدرتمند داشته باشند در این جنگ پیروز خواهند شد.

وی با تشریح رسالت‌های عرصه خبرنگاری افزود: حریت و آزادگی یکی از ارکان مهم شخصیت خبرنگاری است و اگر امام جمعه و یا خبرنگار هر کدام از حریت و آزادگی بی‌بهره باشند، نمی‌توانند در عرصه خبرنگاری موفق عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: برای حریت و آزادگی لازم است حزب گرایی، قوم و قبیله و جناح گرایی را کنار بگذاریم چرا که اینها عواملی هستند که آزادگی و حریت را از انسان دور می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: بصیرت و خبره بودن یکی دیگر از ارکان عرصه خبرنگاری است و هر چه بصیرت بیشتری داشته باشیم متوجه می‌شویم که چه زمان و کجا باید خبری را منتشر کنیم تا صاحب اثر بیشتر شود.

وی شجاعت را یکی دیگر از ارکان عرصه خبرنگاری مطرح کرد و گفت: خبرنگاری عرصه‌ای است که می‌باید بدون ترس و واهمه وارد آن شد و هر چه بتوانیم ترس و واهمه را از خودمان دور کنیم، به همان اندازه موفق و مؤثر خواهیم بود.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: یکی دیگر از ارکان مهم خبرنگاری، صداقت است و هر چه بتوانیم صداقت را تقویت کنیم، فاسد، فاسق و مفسد در جامعه از بین می‌رود و خداوند نیز تأکید کرده است که همواره با صادقان که شاخص‌ترین آنها انبیاء و اولیاء هستند، همراه شوید و این مهم اهمیت صداقت را در نظام دینی نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به مسأله کرونا و خطرات ناشی از آن نیز اشاره کرد و ضمن تقدیر از خبرنگاران استان بخاطر تلاش‌هایی که در این عرصه انجام داده‌اند، افزود: تلاش کنیم مردم را به رعایت هر چه بیشتر دعوت کنیم و ان‌شاءالله به یاری خدا کرونا را شکست می‌دهیم و شرایط به شرایط عادی باز خواهد گشت.

وی ادامه داد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند تلاش می‌کنیم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، مراسم محرم را برگزار کنیم تا ضمن برطرف شدن نیازهای معنوی مردم، موارد بهداشتی نیز به صورت کامل رعایت شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در پایان گفت: اجازه ندهیم مفسده‌ای زمین بماند و همه دست به دست هم دهیم تا مفاسد از میان بروند و کاری زمین نماند و بخاطر اینکه خداوند به این کار نمره بالایی می‌دهد برای تحقق آن حریص باشیم./955/د102/ب1

مجید ابراهیمی
ارسال نظرات