۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۶۶۰۱۰۲
استاد حوزه علمیه کرمانشاه:

عزای حسینی را به بهترین نحو ممکن مدیریت کنیم

عزای حسینی را به بهترین نحو ممکن مدیریت کنیم
استاد حوزه علمیه کرمانشاه گفت: باید بتوانیم اقامه عزای حسینی را به بهترین نحو ممکن مدیریت کنیم تا خدایی ناکرده زمینه ساز شادی دشمنان و بهانه بدخواهان نشویم.

حجت الاسلام شهرام رضوانی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، عنوان داشت: تلاش 14 قرن دشمنان برای از بین بردن اسلام همچنان ادامه دارد و دشمنان و منافقان که امروز رنگ و نام «منورالفکر» بر خود گذاشته اند، به دنبال تعریفی جدید از اسلام هستند.

این استاد حوزه علمیه استان کرمانشاه بیان داشت: اسلام فی نفسه دینی مترقی و به روز است و برای تمامی اعصار دستورات و برنامه های خود را دارد که این مزیت باعث پویایی و شکوفایی آن شده است به گونه ای که هرچه پیش تر می رویم زوایای بیشتری از این آیین آسمانی هویدا می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در آستانه محرم صفر قرار داریم، گفت: قرنها است که مسلمین در این ایام به سوگ سالار و سردار شهیدان؛ امام حسین (ع) می نشینند و بعد از گذشت نزدیک به 1400 سال هنوز نام فرزند رسول خدا (ص) بر سر زبانها است.

حجت الاسلام رضوانی زاده ادامه داد: امسال هم با وجود شرایط ویژه و خاصی که در کشور به علت شیوع کرونا حادث شده است، باید بتوانیم اقامه عزای حسینی را به بهترین نحو ممکن مدیریت کنیم تا خدایی ناکرده زمینه ساز شادی دشمنان و بهانه بدخواهان نشویم.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: امام خمینی (ره) چه زیبا و البته عمیق فرمودند که «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است». این کلام امام راحل بدان معناست که این ایام عزیز اسلام را دربرابر تحریف های دشمنان و منافقان حفظ کرده است.

این استاد حوزوی ادامه داد: امسال به جز کرونا، ویروس دیگری داریم که آن ویروس، افکار منحرف و ضددین است که با هیاهو و غوغاسالاری به دنبال کم رنگ کردن شئونات دینی به ویژه هیات ها و تشکل های مذهبی هستند.

حجت الاسلام رضوانی زاده گفت: به فرموده امام خامنه ای برای برگزاری عزاداری های محرم همه باید تابع تصمیمات ستاد کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی باشیم و این نطق تاریخی معظم له باعث شد که اذهان بیمارگونه مغرضان بار دیگر به اغما برود.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه بیان داشت: محرم امسال را با رعایت تمامی نکات و موازین بهداشتی و اجتماعی باشکوه تر از هر سال دیگر برگزار خواهیم کرد تا دشمن بداند که نمی تواند در برابر اراده ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت قرار بگیرد./1400/ت210/ب1

ارسال نظرات