۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۶۶۰۱۰۳
مسؤول دبیرخانه انجمن های علمی:

حجت الاسلام والمسلمین موسویان نماد اقتصاد اسلامی در حوزه و دانشگاه بود

حجت الاسلام والمسلمین موسویان نماد اقتصاد اسلامی در حوزه و دانشگاه بود
حجت الاسلام والمسلمین هاجری گفت: به جرأت می‌توان گفت حجت الاسلام والمسلمین موسویان نماد اقتصاد اسلامی در حوزه و دانشگاه بود و خیلی امید بود که از خرمن دانش وی استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرسول هاجری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با تسلیت فقدان حجت الاسلام والمسملین موسویان، تأثر تعداد فراوانی از اساتید جامعه علمی کشور در حوزه و دانشگاه را نشان دهنده تلاش های حجت الاسلام والمسلمین موسویان دانست و گفت: فقدان افراد غیر مؤثر و کم کار جریان ایجاد نمی کند.

مسؤول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه علمیه با بیان این که حجت الاسلام والمسملین موسویان از سرمایه های حوزه و انقلاب در بخش دانش اقتصاد اسلامی بود، اظهار کرد: اگر نگویم وی یگانه سرمایه حوزه در دانش اقتصاد اسلامی بود، از بزرگان عرصه اقتصاد اسلامی به شمار می رفت و آینده روشنی برای وی ترسیم می شد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه های اقتصادی کشور به ویژه مراکز بزرگ اقتصادی همانند بانک مرکزی، اقتصاد اسلامی را با آقای موسویان می شناختند؛ شورای فقهی که وی در بانک های مختلف تشکیل داد و اساتید حوزه علمیه را درگیر کرد و خودش در بانک مرکزی حضور پیدا کرد، تکیه گاهی برای مسؤولان و برنامه ریزان کشور به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین هاجری ادامه داد: به جرأت می توان گفت حجت الاسلام والمسلمین موسویان نماد اقتصاد اسلامی در حوزه و دانشگاه بود و خیلی امید بود که از خرمن دانش وی استفاده کنیم.

وی پرکاری و خستگی ناپذیری را از ویژگی های آن مرحوم خواند و اضافه کرد: حجت الاسلام والمسلمین موسویان بی ادعا و به صورت جهادی فعالیت می کرد در حالی که افراد بسیاری از دانش و تجربه کافی برخوردار هستند اما دارای روحیه پرکاری و جهادی نیستند.

مسؤول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه ادامه داد: حجت الاسلام والمسلمین موسویان بسیار متواضع بود به گونه ای که اگر فردی با وی همنشین می شد یک درصد احتمال نمی داد در حوزه های کلان کشور همانند بانک مرکزی فعالیت می کند زیرا در این زمینه هیچ سخنی بیان نمی کرد؛ به هیچ وجه سخنی از وی پیدا نمی شود که تعریف و تمجیدی از خود کرده باشد که چنین موردی نشان دهنده اخلاص است.

حجت الاسلام والمسلمین هاجری افزود: حجت الاسلام والمسلمین موسویان همیشه برای حل مسائل تلاش می کرد و به دنبال این بود که مشکلات را در زمینه بانکداری اسلامی بشناسد و بخش های مختلف را برای پاسخ گویی به آنها درگیر کند.

وی ادامه داد: امروزه محققان فراوانی هستند که کارهای متفاوتی را می نویسند اما حجت الاسلام والمسلمین موسویان در حوزه بانکداری اسلامی به دنبال چالش ها بود و تلاش می کرد با ارتباط حوزه و دانشگاه به این چالش ها پاسخ دهد.

مسؤول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه علمیه با تصریح بر این که فقدان حجت الاسلام والمسلمین موسویان ثلمه است، ادامه داد: ما از نیروهایی همانند وی زیاد نداریم، نیروهایی که حوزه و دانشگاه و حتی جناح های مختلف آنها را قبول داشته باشند؛ حجت الاسلام والمسلمین موسویان فعالیتش علمی و تحقیقی بود و تلاش می کرد از تمام توانایی ها بدون این که نشانی بر کسی بگذارد استفاده کند در نتیجه همه او را دوست داشتند.

وی افزود: افرادی که دارای تجربه، دانش، محبویت و خلاقیت باشند، بسیار کم داریم و ایشان در حوزه خود سرآمد بود و بسیار مانده بود که نورافشانی و برای نظام و انقلاب کار کند اما حکمت الهی است که با رفتن خود بسیاری را اندوهناک کند./1324/ت302/ف

ارسال نظرات