۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۶۶۰۱۰۴
آیت الله فقیهی در گفت‌‌وگو با رسا:

مقابله با تحریف و نفوذ مهمترین وظیفه رسانه‌های انقلابی است

مقابله با تحریف و نفوذ مهمترین وظیفه رسانه‌های انقلابی است
عضو جامعه مدرسین تحریف را از ابزار‌های دشمنان برای ضربه به اسلام و انقلاب دانست و از رسانه‌های انقلابی خواست با روشنگری در برابر تحریف و نفوذ مقابله کنند.

آیت الله محسن فقیهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین سخنان رهبر انقلاب درباره جریان تحریف در کشور پرداخت و گفت: تحریف یکی از ابزارهای دشمنان اسلام در تاریخ اسلام و انقلاب بوده و هدف آنها این است که با ایجاد تردید و تحریف و به وسیله تحریم اراده نظام و ملت اسلامی ایران را متزلزل و نابود کنند.

آیت الله فقیهی ابراز داشت: استکبار جهانی به عنوان دشمن خارجی با ایجاد تحریم‎های غیر عادلانه درصدد است که بر اوضاع معیشتی و اقتصادی مردم تأثیر گذاشته و آنها را نسبت به نظام متزلزل کند، همچنین جریان تحریف به عنوان همراه دشمن در داخل کشور سعی دارد با ایجاد تردید در آرمان‎های انقلاب، روحیه مقاومت، مبارزه و وفاداری مردم را کمرنگ کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: رسانه های غربی اخبار واقعی را با اخبار کذب مخلوط می کنند تا مردم در تشخیص باطل و همراهی حق دچار تردید شوند؛ از این رو استکبار جهانی با راه اندازی جریان تحریم و تحریف در صدد واژگونی نظام است.

وی با اشاره به تحریف واقعیت ها از سوی رسانه های غربی ابراز داشت: رسانه های وابسته به غرب در برابر حقایق سکوت می کنند یا اینکه آن را به صورت گزینشی مطرح می کنند تا حقایق به صورت وارونه جلوه کرده و در اراده برخی مردم تردید ایجاد شود؛ بنابراین اگر انگیزه مبارزه مردم در برابر دشمنان کاهش یابد، نخواهیم توانست با آنها به مبارزه بپردازیم.

آیت الله فقیهی با بیان اینکه نظام اسلامی ایران تحریم ها را به فرصت تبدیل کرده است، یادآور شد: بعد از تحریم های ظالمانه استکبار جهانی علیه ایران، رهبر معظم انقلاب با رهنمودهای حکیمانه، این تحریم ها را به فرصتی برای افزایش تولیدات داخلی توصیف کردند؛ چنان که امروز بسیاری از قطعات مورد نیاز کارخانجات در داخل کشور به تولید رسیده است.

وی با اینکه تحریم­‎ها سبب تکامل، رشد و افزایش تولید ملی شده است، گفت: با وجود تحریم‌های سخت در عرصه‎های مختلف به ویژه تجهیزات نظامی، ترقی و پیشرفت مناسبی داشته‎ایم؛ از این رو دشمنان خواستار این هستند که تجهیزات دفاعی ایران متوقف شود؛ امروز سردمدران غربی به این نتیجه رسیده‎اند که تحریم‎ها در حقیقت بی اثر است و از سویی نمی‎توانند پیشرفت کشور را تحمل کنند.

وی در بخش دیگر سخنانش بر ضرورت روشنگری خبرگزاری های داخلی و انقلابی تأکید کرد و گفت: رسانه های داخلی با رصد اخبار و رسانه های غربی و با روشنگری دروغ ها و شک و شبهه های مطرح شده، تردید مخاطبان را از بین ببرند و واقعیت ها را مطرح کنند.

آیت الله فقیهی مهمترین وظیفه رسانه های داخلی را مقابله با تحریف رسانه های استکباری دانست و گفت: برخی افراد نفوذی، صدای رسانه‎های غربی در داخل هستند و با تحریف حقایق این گونه وانمود می کنند که ایران توان مبارزه با آمریکا و استکبار جهانی را ندارد که این بدترین خیانت به نظام اسلامی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: مردم ایران با اراده قوی در برابر استکبار جهانی ایستادگی کرده و بعد از ناکارآمدی انواع تحریم‎ها، آمریکا به نوعی اذعان دارد که نتوانسته اراده مردم و مسؤولان نظام اسلامی را تضعیف کند و ایران قدرتمندتر از کشورهای دیگر است./998/ت302/ق

ارسال نظرات