۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۶۶۰۱۲۰
آیت الله صدیقی:

طلاب خالصانه در مسیر امیرمؤمنان گام بردارند

طلاب خالصانه در مسیر امیرمؤمنان گام بردارند
آیت الله صدیقی با بیان اینکه طلبه باید خالصانه در مسیر امام علی گام بردارد، گفت: طلبه اگر به دریای بیکران امام علی متصل شود همه وجودش نور، ید و لسان حضرت می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، عصر امروز در جلسه درس اخلاق که در همین مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: ائمه اطهار(ع) به‌حق خلیفه الهی هستند.

وی با اشاره به اینکه اهل‌بیت(ع) مظهر صفات و اسماء الهی هستند، ادامه داد: ایشان به همه انسان‌ها عنایت ویژه داشته و کسی حق ندارد از درگاه ائمه اطهار(ع) ناامید باشد.

آیت‌الله صدیقی با تأکید بر اینکه طلاب باید بر قرائت جامعه کبیره مداومت داشته باشند، عنوان کرد: زیارت جامعه کبیره کلید اتصال به امام عصر(عج) است؛ بسیاری از علما و افرادی که توانستند به محضر حضرت مشرف شوند به‌واسطه زیارت جامعه بوده است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه اهل‌بیت(ع) قرآن ناطق هستند، اظهار داشت: دعا یکی از ره‌آوردهای وحیانی و قرآن صاعد است که بر زبان حضرات معصومین جاری‌شده تا انسان‌ها به‌واسطه آن به خداوند متعال وصل شوند.

وی افزود: طلاب توجه داشته باشند زمانی که زیارت جامعه را قرائت می‌کنند بدانند همه فرازهای این دعا کلام اهل‌بیت(ع) بوده و به امر الهی توفیق قرائت را پیداکرده‌اند.

آیت‌الله صدیقی بابیان اینکه رضایت اهل‌بیت(ع) نجات انسان را تضمین می‌کند، گفت: مبدأ نجات امام علی(ع) هستند، اگر خطاکار پشیمانی به حضرت متوسل شود غیرممکن است موردعنایت امام علی(ع) قرار نگیرد.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بالاترین عبادت را دفاع از نظام اسلامی دانست و تأکید کرد: امیرمومنان علی(ع) در رأس قرار دارند بر همین اساس انسان با دفاع از ایشان می‌تواند به پاکی و طهارت دست یابد و مقرب درگاه الهی شود.

وی با بیان اینکه طلبه باید خالصانه در مسیر امیرمؤمنان علی(ع) گام بردارد، خاطرنشان کرد: طلبه اگر به دریای بیکران امام علی(ع) متصل شود همه وجودش نور، ید و لسان حضرت می‌شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات