۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۶۶۰۱۳۴
حجت الاسلام والمسلمین مهدوی پور:

اندیشه های امام و رهبری در سطوح بین المللی طرفداران بسیاری دارد

اندیشه های امام و رهبری در سطوح بین المللی طرفداران بسیاری دارد
نماینده رهبر معظم انقلاب در هند با اشاره به استقبال افکار بین المللی از اندیشه های امام و رهبری گفت: غیرت دینی کشور نسبت به اهل بیت(ع) را در رسانه های دینی منعکس کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی مهدوی پور نماینده رهبر معظم انقلاب در هند صبح امروز در آیین رونمایی از سایت اردوی خبرگزاری حوزه که در سالن کنفرانس های انجمن های علمی حوزه برگزار شد، ضمن تبریک عید سعید غدیر و ولادت با سعادت امام کاظم(ع) و با اشاره به اهمیت وجود رسانه در حوزه های علمیه گفت: حوزه علمیه قم رسالت های بین المللی فراوانی دارد و در دنیای امروز دارای جایگاه بسیار تأثیرگذاری است.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه قم در طول 4 دهه گذشته در همه زمینه های علمی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تولید فکر و محتوا داشته است، ادامه داد: حوزه علمیه قم یک حوزه فوق العاده آزاد اندیش است؛ سبک علم آموزی و عرضه علم در حوزه علمیه قم قابلیت الگوبرداری برای سایر مراکز آموزشی در سراسر جهان را دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی پور با اشاره به اینکه سایت اردوی خبرگزاری حوزه باید چندین سال قبل افتتاح می شد، اظهار داشت: ما بسیار دیر پا به این عرصه گذاشته ایم و باید چندین سال قبل این سایت را راه اندازی می کردیم و پیام دین را به سراسر جهان می‌فرستادیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در هند با بیان اینکه زبان اردو حدود 400 میلیون مخاطب در سراسر جهان دارد، ابراز داشت: پیش از تسلط انگلیسی ها بر شبه قاره، زبان فارسی زبان اداری به حساب می آمد، اما بریتانیایی ها پس از تسلط بر شبه قاره درصدد حذف زبان فارسی و زبان اردو برآمدند؛ امروز ده ها میلیون جوان در شبه قاره به زبان اردو سخن می گویند، اما قادر به خواندن آن نیستند، از این جهت ما باید در موضوعات مختلف به ساخت کلیپ به زبان اردو بپردازیم و آنها را در توئیتر و فیسبوک نیز بارگذاری کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اندیشه های امام و رهبری در سطوح بین المللی فوق العاده مخاطب و طرفدار دارد، گفت: بسیاری از سیاستمداران هندو سخنان رهبری را رصد می کنند و مواضع ایشان را مبنادار و متقن می دانند؛ رهبر انقلاب سیاست های جهانی را به خوبی می شناسند و مطالعات تاریخی ایشان در شبه قاره بسیار گسترده است و هیچکس در ایران به اندازه ایشان شبه قاره را نمی شناسد، بنابراین در ترجمه ها باید به این مسائل توجه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی پور با بیان اینکه زبان اردو زبان شعر و ادب است، از این رو استفاده از آنها در بخش اردو جذب مخاطبان را در پی خواهد داشت، بیان کرد: در بخش اردو باید از پرداختن به اختلافات سیاسی داخل ایران، انعکاس اخبار احزاب سیاسی داخلی و بررسی اختلافات میان هند و پاکستان پرهیز شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در هند با اشاره به اینکه مبانی وحدت اسلامی باید در سایت اردو تبیین شود، عنوان کرد: در زمینه وحدت اسلامی باید سعی کنیم بحث های علمی را جایگزین نزاع های سیاسی و جناحی کنیم؛ همچنین تهیه کلیپ از اهتمام جممهوری اسلامی و مردم ایران در زمینه عزاداری اهل بیت(ع) و انعکاس آن در عرصه بین الملل به ویژه شبه قاره می تواند بسیار اثرگذار باشد؛ به بیان دیگر غیرت دینی جمهوری اسلامی نسبت به اهل بیت(ع) را در رسانه های دینی منعکس کنیم./841/پ202/ق

ارسال نظرات