۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۶۶۰۱۳۸
پای درد و دل‌های روحانی آمر به معروف؛

تداوم بی‌تفاوتی مسؤولان نسبت به «ناهیان از منکر»

تداوم بی‌تفاوتی مسؤولان نسبت به «ناهیان از منکر»
حجت الاسلام شیرانی نسب با ابراز گلایه از مسؤولان نسبت به عدم رسیدگی به وضعیت آمران معروف آسیب دیده و برخوردار نبودن این قشر از حمایت‌های لازم گفت: بی‌تفاوتی نسبت به آمران به معروف شایسته نیست.

حجت‌الاسلام علی شیرانی نسب امام مجتمع مهر آریا پردیسان که در حادثه تیراندازی این مجتمع مجروح شد، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با بیان اینکه نیروی انتظامی و حوزه علمیه باید مکمل یکدیگر در احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر باشند، عنوان کرد: اگر حوزه علمیه و نیروی انتظامی از یکدیگر حمایت نکنند تلاش‌ها برای احیای امر به معروف و نهی از منکر بی ثمر خواهد ماند.

حجت الاسلام شیرانی نسب با اشاره به اینکه در زمینه حمایت و تقدیر از آمران به معروف و ناهیان از منکر انتظارات بیشتری از نیروی انتظامی وجود دارد، گفت: متاسفانه در قضیه اخیر هیچ دلجویی و یا تقدیری از خانواده مقتول و مجروح این حادثه صورت نگرفت و این بی تفاوتی نسبت به آمران به معروف شایسته نیست.

وی از حمایت و پیشتیبانی حجت الاسلام والمسلمین قوامی امام جمعه پردیسان و عوامل شبکه امامت تقدیر کرد و اظهار داشت: برای اجرا شدن هرچه بیشتر امر به معروف و نهی از منکر، باید تمامی جامعه روحانیت حامی طلاب آمر به معروف و ناهی از منکر باشد.

حجت الاسلام شیروانی نسب اجرایی ساختن امر به معروف و نهی از منکر را یکی از رسالت های مهم طلبگی دانست و ابراز کرد: با درخواست همسایه و نیروی انتظامی و به قصد یاری رساندن به آن‌ها وارد درگیری شدم و از اقدام خود پشیمان نیستم بلکه شهادت در این راه را افتخار خود می دانم.

در حادثه گروگان‌گیری و تیراندازی مجتمع آریامهر پردیسان که هفته گذشته رخ داد سعید صالحی مدیر این مجتمع به شهادت رسید و حجت‌الاسلام علی شیرانی نسب امام مجتمع نیز مجروح شد که در حال حاضر وضعیت جسمانی او مساعد است؛ قاتل نیز پس از متواری شدن توسط نیروی انتظامی دستگیر شد./1350/ت302/ف

ارسال نظرات