۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۶۶۰۱۵۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

مطرح کردن دوگانگی بین دین و سلامت قابل پذیرش نیست

مطرح کردن دوگانگی بین دین و سلامت قابل پذیرش نیست
حجت الاسلام زهرایی گفت: تمام مجموعه‌های دینی و انقلابی در ضدعفونی اماکن فعالیت داشتند، به همین دلیل در این شرایط نباید دوگانگی بین دین و سلامت مطرح شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام محمدجواد زهرایی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در جلسه تبیین دستورالعمل ضوابط برگزاری مراسم عزاداری در ماه‌های محرم و صفر و تعیین شرح وظایف دستگاه‌ها که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات باقرالعلوم مدیریت بحران استانداری برگزار شد، گفت: لازم است اهمیت برگزاری مراسمات محرم برای مردم و مسئولان به شکل فراگیر اقناع سازی صورت گیرد، چرا که نه تنها عموم مردم بلکه برخی مسؤولان نیز برگزاری مراسم در این ایام را نفی می‌کنند.

وی در ادامه افزود: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون تمام مجموعه‌های دینی و انقلابی، هیئت‌ها و همچنین بسیج و نیروهای مردمی در انجام فعالیت‌هایی همچون تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی اماکن درحال فعالیت بودند، به همین دلیل در این شرایط نباید دوگانگی بین دین و سلامت مطرح شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین ابراز داشت: باید توجه داشت که علاوه بر تامین نیازهای اجتماعی و معیشتی لازم است تامین نیازهای معنوی افراد نیز مورد توجه قرار گیرد و همین موضوع برگزاری مراسم عزاداری محرم را تبیین می‌کند.

وی عنوان داشت: در سال جاری مراسم عزاداری محرم متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود و در همین راستا دستورالعمل‌های سختگیرانه‌ای در نظر گرفته شده و ۲۵ جلسه با مسئولان و هیئت‌های شاخص برگزار و ۶۰ مورد به تصویب رسیده است.

این مسؤول فرهنگی و دینی درباره نقش اداره تبلیغات در برگزاری مراسم بیان داشت: اداره تبلیغات اسلامی استان اجرای دستورالعمل‌ها را به عهده دارد، همچنین برای سایر دستگاه‌ها نیز وظایفی تعریف شده که لازم است با اجرای کامل آن‌ها و همکاری همه جانبه مراسم به خوبی برگزار شود.

تاکید به برگزاری مراسم در فضای باز

وی ابراز داشت: برای اخذ مجوز توسط هیئت‌ها سامانه‌ای تعریف شده که مسئولان باید نسبت به ثبت نام در آن اقدام کرده و پس از تایید و امضای تعهدنامه حضوری مجوز برپایی مراسم را دریافت کنند.

حجت الاسلام زهرایی افزود: همچنین یک سامانه پیامکی درنظر گرفته شده تا تخلف تمام هیئت‌ها اعم از دارای مجوز و بدون مجوز در آن ثبت شود، برای اجرای مناسب و صحیح موارد بهداشتی نیز برای هر هیئت یک رابط بهداشتی لازم است که به دانشگاه علوم پزشکی معرفی می‌شود تا توجیهات و آموزش‌های لازم را داشته باشد.

وی بیان داشت: ما تاکید داریم که مراسمات در فضاهای باز برگزار شود و برای تحقق این موضوع به همکاری مدارس، ورزشگاه‌ها و امامزاده‌ها نیاز داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: برگزاری مراسم در فضای باز با دغدغه‌هایی از جمله تهیه صندلی، موکت، سیستم صوتی و پخش تصویری مراسم و اقلام بهداشتی از قبیل ماسک و موادضدعفونی کننده مواجه است که این موارد در سال‌های گذشته وجود نداشت.

وی در پایان گفت: با برگزاری جلسات متعدد با افراد و مسئولان تمام هیئت‌ها قانع شده‌اند که موارد بهداشتی را رعایت کنند، اما خواستار تامین ماسک و مواد ضدعفونی به صورت رایگان هستند که ما از طرف خود این قول را به آن‌ها داده‌ایم./955/پ210/ب1

مجید ابراهیمی
ارسال نظرات