۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۶۶۰۱۵۴
مدیر حوزه علمیه استان قزوین مطرح کرد؛

ضرورت معرفی مراکز بهداشتی برای برگزاری عزاداری محرم

ضرورت معرفی مراکز بهداشتی برای برگزاری عزاداری محرم
حجت الاسلام سبحانی نیا گفت: تعیین چند مرکز شاخص که بتوان تمام استانداردهای لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آن اجرا و به بهترین وجه ممکن کنترل شود، ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام محمدتقی سبحانی نیا در جلسه تبیین دستورالعمل ضوابط برگزاری مراسم عزاداری در ماه‌های محرم و صفر و تعیین شرح وظایف دستگاه‌ها که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات باقرالعلوم مدیریت بحران استانداری برگزار شد، گفت: در سال جاری باید برای فضای مجازی برنامه ریزی بهتر و بیشتری وجود داشته باشد و مراسمات در فضای مجازی به طور منسجم‌تر  برگزار شود.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه مساجد بازگشایی شد هنوز هم از شکوه پیش از کرونا برخوردارد نیست؛ زیرا مردم همچنان درحال احتیاط و مراقبت هستند و در مساجد حضور نمی‌یابند‌ به همین دلیل در مراسم عزاداری نیز حضور نخواهند یافت؛ بنابراین اجرای مراسم عزاداری در فضای مجازی دارای اهمیت است.

مدیر حوزه علمیه قزوین درباره فضاسازی شهری ابراز داشت: برای تغییر حال مردم لازم است فضاسازی شهری بیشتر و تاثیرگذارتر از سال‌های پیش باشد‌، در جشن عید غدیر خم خانواده‌ها می‌توانستند پرچم شادی را برای نصب بر سر در منازل تحویل بگیرند در محرم نیز می‌توان از این امکان در راستای نصب پرچم عزا بهره برد.

وی اظهار داشت: تعداد هیئت‌ها، مساجد و مدارس بسیار زیاد است و نمی‌توان به طور دقیق بر آن‌ها نظارت داشت و علی رغم رعایت پروتکل‌ها احتمال اینکه یکی از هیئت‌ها تخلف کرده و یا به استانداردها توجه نکند وجود دارد.

این مسئول ادامه داد: تعیین چند مرکز شاخص که بتوان تمام استانداردهای لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آن اجرا و به بهترین وجه ممکن کنترل شود می‌تواند به عنوان یک پیشنهاد مورد بررسی قرار گرفته و رسانه‌ها نیز برای حضور مردم این اماکن را تبلیغ کنند.

وی ابراز داشت: درواقع وجود مکان‌های مشخص که در آن‌ها پروتکل‌های بهداشتی به طور حداکثری و با دقت بالا اجرا می‌شود برای برگزاری مراسم بسیار تاثیر گذار است.

حجت الاسلام سبحانی نیا در پایان گفت: اکنون بیشتر مردم متحیر هستند و اگر مکانی برای حضور در مراسم تعریف نشود در هیچ مکانی حضور نمی‌یابند، بنابراین باید مکانی مطلوب درنظر گرفته شده و الگوی رعایت موارد بهداشتی در این مراکز مشخص و برای تمام افراد بیان شود./955/پ210/ب1

مجید ابراهیمی
ارسال نظرات