۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۶۶۰۱۵۹
استاد حوزه علمیه کردستان:

دشمن به دنبال تضعیف جایگاه حوزه های علمیه در نزد افکار عمومی است

دشمن به دنبال تضعیف جایگاه حوزه های علمیه در نزد افکار عمومی است
استاد حوزه علمیه کردستان گفت: جنگ رسانه ای دشمن در تقابل با حوزه های علمیه وارد فاز جدیدی شده و در این جنگ نرم تلاش دشمن کاهش اعتبار حوزه های علمیه در افکار عمومی است.

حجت الاسلام حمید بهرام پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، عنوان کرد: روحانیت به عنوان موتور محرکه دین محسوب می شود و همین ویژگی سبب می شود که حوزه های علمیه به عنوان کانون های فکری و دینی در جهان اسلام شناخته شوند.

این استاد حوزوی ادامه داد: همین ویژگی حوزه های علمیه است که برای دشمنان و عقاید و مخالف دین اسلام قابل تحمل نیست و به دنبال ایجاد پروژه نفوذ در این مراکز دینی هستند.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر عملا و عینا می بینیم که جنگ رسانه ای دشمن در تقابل با حوزه ها و علما دین به ویژه مذهب حقه شیعه وارد فاز جدیدی شده است و در این جنگ نرم تلاش دشمن کاهش اعتبار حوزه های علمیه در افکار عمومی است.

حجت الاسلام بهرام پور گفت: زمانی که دشمن در بحث تقابل بتواند افکار عمومی جامعه را در مقابل حوزه های علمیه قرار دهد آن زمان دشمن به هدف شوم خود رسیده است، از این رو اینجاست که روحیه انقلابی گری برای همه حوزویان به یک واجب عینی تبدیل می شود.

این استاد حوزه علمیه کردستان تاکید کرد: از این رو در سال های اخیر تمرکز دشمن بر روی حوزه های علمیه و علمای دین بسیار بیشتر از گذشته شده است و با روش های مختلف خود به دنبال تعریف جدیدی از جایگاه علمای دین هستند، بنابراین همه باید در مقابل این حیله های دشمنان هوشیار باشیم.

حجت الاسلام بهرام پور با اشاره به اینکه منفعل بودن زمینه ساز ناکارآمدی حوزه های علمیه خواهد بود، گفت: طلبه و روحانی باید همواره مطالبه گر و پویا باشند، در جامعه حضوری همیشگی و البته صمیمی با مردم داشته باشند و این موارد را دشمن به خوبی رصد می کند و در کالبد رسانه ای آنان شاهد تلاش شان برای زدودن این ویژگی ها از چهره حوزه های علمیه هستیم.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: در آستانه ماه محرم قرار داریم ماهی که که برای جامعه اسلامی هم می تواند یک فرصت باشد و هم تهدید، فرصت از آن جهت که در این ماه و ایام معارف دینی در جامعه بیشتر معرفی شود و تهدید از آن جهت که دشمنان در این فرصت بسیاری از داشته های دینی را به سود خود تحریف کنند.

وی تصریح کرد: برای اینکه محرم را به فرصت تبدیل کنیم نه تهدید می طلبد که در مسیر مطالبات رهبری که از روی علم و درایت کامل بیان می شود حرکت کنیم و ایام عزاداری امام حسین (ع) را فرصتی مغتنم برای شناساندن اسلام ناب محمدی از اسلام آمریکایی به نسل های جوان جامعه بدانیم./1401/ت210/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
تلاش دشمن تخریب روحانیت است
0
0