۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۶۶۰۱۶۰
امام جمعه موقت کرمانشاه:

محرم فرصتی مغتنم برای انتقال مفاهیم ناب اسلام به نسل های جوان است

محرم فرصتی مغتنم برای انتقال مفاهیم ناب اسلام به نسل های جوان است
حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: از خطبا، منبری ها و روحانیان می خواهیم که ماه محرم را فرصتی مغتنم برای انتقال مفاهیم واقعی و ناب اسلامی به نسل های جوان بدانند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حجتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، عنوان داشت: جهان اسلام در آستانه ماه محرم است، ماهی که در آن سرنوشت اسلام کاملا تغییر کرد و این دین که توسط دربار امویان مصادره شده بود دوباره به میان جامعه برگشت.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: در محرم خط بین حق و باطل برای همه وجدان های بیدار مشخص و هویدا گشت.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه محرم در شعائر دینی جایگاه خاص و ویژه ای برای همه ما دارد، بیان داشت: امیدواریم که محرم زمینه ساز ایجاد شعور و شور حسینی در بین مردم و پیروان حق شود.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی ادامه داد: از خطبا، منبری ها و روحانیون می خواهیم که ماه محرم را فرصتی مغتنم برای انتقال مفاهیم واقعی و ناب اسلامی به نسل های جوان بدانند.

امام جمعه موقت کرمانشاه خاطرنشان ساخت: باید پایه های شکل گیری نهضت عاشورا برای جوانان تشریح و تبیین شود، زیرا اگر نتوانیم این مفاهیم را منتقل کنیم بی شک دیگران که همان دشمنان اهل بیت هستند، آنچه که خود دوست دارند را به خرد افکار جامعه می دهند.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: وظیفه متولیان دینی و علما در معرفی نهضت حسینی بسیار مهم است و نباید این امر را فراموش کنند و یا خدایی ناکرده نسبت به آن بی تفاوت باشند.

امام جمعه موقت کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه باید آفت هیات ها و تشکل های مذهبی شناسایی و برطرف شود، گفت: یکی از مهمترین ویژگی های هیات ها، آشنایی کامل آنان با مبانی دینی و مذهبی است. متاسفانه برخی از هیات تنها به دنبال تهییج و ایجاد شور در بین مخاطبین هستند که این امر بعد از مدتی باعث ایجاد حس دافعه در بین عزاداران می شود.

وی تصریح کرد: مسؤولان هیات های مذهبی باید نسبت به این موارد حساسیت خاصی داشته باشند، مثلا اشعار مداحان را خوب بشناسند و از مستند بودن کلام مداحان به خوبی اطمینان داشته باشند تا خدایی ناکرده برخی از تحریف های تاریخی وارد دین نشود.

حجت الاسلام حجتی در ادامه سخنان خود گفت: ان شاء الله دهه محرم برای همه ما زمینه ساز شناخت بیشتر فلسفه عاشورای حسینی شود و مهمتر اینکه در این ایام کرونا با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی هم نسبت به اقامه عزای حسنی کوشا باشیم و هم اینکه اجازه ندهیم این ویروس بیش از این جان مومنین و هم وطنان را در خطر بیندازد./1400/ت210/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
محرم یا رعایت بهداشت
0
0