۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۶۶۰۱۶۴

تدوین پروتکل برگزاری عزاداری ایام محرم در کهگیلویه و بویراحمد

تدوین پروتکل برگزاری عزاداری ایام محرم در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از تدوین و ابلاغ پروتکل های برگزاری برنامه ها و عزاداری ایام ماه محرم در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا در کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام سید رضا افتخاری پیش از ظهر دوشنبه در نشست کارگروه رسانه‌ای محرم، افزود: پروتکل‌های برگزاری ایام محرم به استان ابلاغ و با تدوین برش‌های استانی، ظرفیت سازی برای پوشش هیأت‌ها در قالب این پروتکل‌ها عملیاتی خواهد شد.

وی ابراز داشت: سلامت مردم خط قرمز ماست و همه مسئول جان انسان‌ها هستیم و برنامه‌های ایام محرم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرایی شود.

حجت الاسلام افتخاری با اشاره به ضوابط برگزاری محرم ۱۳۹۹، از برگزاری و فعال سازی کارگروه محرم با محوریت سازمان تبلیغات و پوشش ۲۴ دستگاه خبر داد و عنوان کرد: در حد امکان باید برنامه‌ها در فضای باز برگزار شود.

حجت الاسلام افتخاری از برگزاری دو جلسه کارگروه در استان خبر داد و بیان کرد: همچنین جلسه‌ای با مسئولان هیأت‌ها طی روز سه شنبه و جلسه‌ای دیگر برای نهایی کردن دستور العمل ها طی روز چهارشنبه خواهیم داشت.

حجت الاسلام افتخاری با اشاره به برنامه‌های محرم، عنوان کرد: تکثیر روضه‌های خانگی مورد تاکید بوده و طراحی چند برنامه با محوریت پخش زنده و استفاده خانواده‌ها از بستر تلویزیون را خواهیم داشت.

وی از ظرفیت سازی برای تأمین ماسک عزاداران خبر داد و گفت‌: استفاده از ماسک برای عزاداران الزامی است.

حجت الاسلام افتخاری گفت‌: همچنین استفاده از طبل، سنج، دمام و … ممنوع بوده و نذورات نیز باید بر اساس پروتکل‌ها تهیه و بسته بندی شده باشد.

وی تلاش در اقدام به کمک‌های مومنانه را از دیگر محور برنامه‌های سال جاری عنوان کرد.

وی با اشاره به استان تمام شیعی و شیفته اهل بیت و با تاکید بر بستر سازی برای برنامه ریزی با حفظ سلامت مردم، عنوان کرد: همه افراد وظیفه بستر سازی برای برگزاری و تحقق سلامتی را بر عهده دارند.

حجت الاسلام افتخاری گفت: باید هماهنگی مسئولین و متولیان در کنار رعایت پروتکل‌ها توسط مردم را داشته باشیم.

حجت الاسلام افتخاری با تبریک روز خبرنگار و با تاکید بر آیه‌ای از قرآن، اظهار داشت: رستگاری اوج هدف یک انسان است و عده‌ای از مردم باید باشند که به شکل ویژه به امر به معروف و نهی از منکر بپردازند. اهمیت خبرنگاری باید به شکل مناسبی درک شود.

وی اظهار داشت: همچنین باید اولویت‌ها شناسایی شده و به شکل اصولی برای تحقق اهداف تبیین شده گام بردارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر بستر کارهای خوب آماده شود، بسترهای کارها و عرصه‌های اشتباه کنار می‌رود.

حجت الاسلام افتخاری همچنین با اشاره به مناسب‌های اخیر و اهمیت عید غدیر تصریح کرد: باید برکات دهه ولایت به شکل مناسب در سطح جامعه تبیین شود./1399/د102/ب1

ارسال نظرات