۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۶۶۰۱۸۲
آیت الله کعبی در گفت‌وگو با رسا عنوان کرد؛

ردپای مثلث شوم آمریکایی، صهیونیستی و سعودی در فتنه لبنان

ردپای مثلث شوم آمریکایی، صهیونیستی و سعودی در فتنه لبنان
عضو هیأت رییسه خبرگان با بیان اینکه بازیگران فتنه لبنان مزدوران آمریکا، صهیونیست‌ها و آل سعود هستند، گفت: حزب الله با تبدیل تهدید‌ به فرصت بر این فتنه غلبه می‌کند.

چند روزی است که از انتشار خبر انفجار هولناک و دردناک بندر بیروت نگذشته است که شاهد موج سواری غربی‎ها و دشمنان داخلی جبهه مقاومت و دمیدن بر موج اختلاف و حوادث پس از این انفجار مهیب هستیم؛ در صورتی که تفرقه افکنان داخلی و غربی‎ها در این حادثه خود متهم هستند.

برخی جریانات سیاسی لبنان با الهام گرفتن از طرح های استعمارگرانه غرب سعی می کنند مسؤولیت انفجار بزرگ بندر بیروت را متوجه حزب الله سازند تا از آب گل آلود برای دستیابی به اهداف پلید خود ماهی بگیرند.

با توجه به طرح موسوم به «تابستان داغ» آرام آرام متوجه رد پای مثلث شوم غربی، عبری و عربی در اغتشاشات اخیر لبنان می شویم و از جهت دهی‎ها و هدایت شعله فتنه به سوی حزب الله و جبهه مقاومت در می‎یابیم که این جریان شوم با ایجاد جو روانی در جامعه لبنان قصد دارد اغتشاشات را به سمت عراق و سپس به ایران بکشاند.

آیت الله عباس کعبی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به موج سواری غربی‎ها و دشمنان جبهه مقاومت در اتفاقات اخیر لبنان پس از انفجار در بندر بیروت اشاره کرد و گفت: فتنه لبنان که در اثر انفجار بزرگ بندر بیروت شدت گرفت از فتنه‎های بزرگ و خطرناک منطقه ای مثلث آمریکا، صهیونیست ها و سعودی‎ها محسوب می شود.

وی هدف دشمنان محور مقاومت از راه اندازی فتنه در لبنان را اینگونه توصیف کرد: هدف این فتنه آن است که کار ناتمام فتنه گران را در مقابله با حزب الله در جنگ 33 روزه و فتنه بزرگ تکفیری‎ها و داعش را با شورش و اغتشاش، طراحی براندازی نرم، الگوسازی برای کشورهای منطقه، تحریف حقایق و تشدید فشار و تحریم اقتصادی بر محور مقاومت به اتمام برساند.

بازیگران فتنه لبنان نوکران مستقیم آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود هستند

آیت الله کعبی با بیان اینکه بازیگران فتنه لبنان نوکران مستقیم آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود و شخص بن سلمان هستند، یکی از این مزدوران را «جرج نادر» از افسران بازنشسته ارتش لبنان دانست و ابراز کرد: این شخص دارای دو تابعیت آمریکایی و لبنانی است که قبلاً هم به دستور مستقیم ترامپ جنایتکار، میدان داری رژیم صهیونیستی و با تأمین هزینه از سوی آل سعود، برخی از فتنه های گذشته را هدایت کرده است.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: «جرج نادر» و مجموعه ای از افسران بازنشسته یا کارکنان ارتش لبنان در حال حاضر و بعد از اشغال وزارت خانه‎ها در لبنان، در محل وزارت خارجه لبنان مستقر شده تا فتنه اخیر پس از انفجار بندر بیروت را علیه حزب الله هدایت کنند.

وی با بیان اینکه «جرج نادر» و گروهش به شورش ها در لبنان دامن می زنند به پشت پرده های فتنه اخیر در این کشور اشاره و تصریح کرد: جریان سعد حریری و امثال آنها نیز در میدان این فتنه بزرگ حاضر هستند و با رویکرد براندازانه اقدامات خود را انجام می دهند.

فتنه لبنان با حضور مکرون کلید خورد

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه فتنه لبنان با حضور مکرون در این کشور کلید خورد، عنوان کرد: «جرج نادر» حتی با بعضی از جریان های ضد انقلاب اسلامی در ارتباط است و این معلوم می کند زنجیره فتنه بزرگی که از لبنان آغاز شده با مکر و فریب آمریکا و صهیونیستی و آل سعود، جمهوری اسلامی را در نهایت هدف گرفته است.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حزب الله قوی تر و مستحکم تر از گذشته از تهدیدهای پیش آمده فرصت های بزرگی را برای جریان مقاومت در منطقه خواهد ساخت و بر این فتنه غلبه خواهد کرد، گفت: جریان آمریکا، صهیونیستی و آل سعود به چالش کشیده شده اند و می خواهند شکست های پی در پی خود را در منطقه با این فتنه بزرگ جبران کنند که شک نداریم شکست بزرگی در انتظار آنها است.

وی در پایان تأکید کرد: تجربه محور مقاومت نشان داده که مثلث مستحکم ارتش، ملت و حزب الله با هوشمندی و حکمت ویژه مجاهد بزرگ آقای سید حسن نصرالله و با عزم، اراده، وحدت، همدلی، برادری و حضور مردم با بصیرت لبنان در صحنه، این فتنه بزرگ آمریکایی، صهیونیستی و سعودی شکست خواهد خورد./841/ت302/ق

ارسال نظرات