۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۶۶۰۱۸۹
حجت الاسلام خاکی:

خطبه غدیر، ترویج امید و تقویت ولایت فقیه است

خطبه غدیر، ترویج امید و تقویت ولایت فقیه است
حجت الاسلام خاکی با اشاره به اینکه امیرمؤمنان در غدیر خم به عنوان سرسلسله امامت معرفی شدند، گفت: ترویج خطبه غدیر همانا ترویج امید و تقویت ولایت فقیه است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام محمد خاکی، هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی‌های ارتش در خوزستان، ظهر امروز در نشست سیاسی نیروهای مسلح مستقر امیدیه، رامشیر و بهبهان که به میزبانی عقیدتی سیاسی پدافند هوایی جنوب غرب کشور، برگزار شد، با بیان اینکه دشمن تلاش بسیاری برای ایجاد تزلزل در ولایت فقیه دارد، خاطرنشان کرد: توانمندی و اقتدار کنونی ایران اسلامی مرهون نعمت ولایت فقیه است، ولایت فقیه یک جویباری می‌باشد که از غدیر خم سرچشمه گرفته است.

هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی‌های ارتش در خوزستان با بیان اینکه عصاره زحمات ۱۲۴ هزار پیامبر در روز غدیر به نتیجه رسید، اظهار داشت: اگر غدیر از اسلام جدا شود، دینی ناقص خواهیم داشت و دین ناقص هیچگاه انسان کامل تربیت نمی‌کند؛ از این رو است که الگوی غدیر یک انسان کامل تربیت می‌کند.

حجت الاسلام خاکی با اشاره به اینکه غدیر راهکاری برای هر جامعه در راستای رسیدن به سعادت است، عنوان داشت: خطبه غدیر بسیار کم قرائت می‌شود، در چنین خطبه‌ای الفاظ بسیاری بر ولایت و سرپرستی تأکید دارند، جوان شیعه می‌پرسد که شیعیان در میان فرق اسلامی، کمترین هستند پس از کجا معلوم که برحق هستند؟ باید پاسخ چنین سوال‌هایی را داد.

وی با بیان اینکه پاسخ به چنین سوال‌هایی در گرو ترویج خطبه غدیر است، اضافه کرد: باید قلب جوانان را با ترویج خطبه غدیر، محکم کرد تا به تشیع افتخار کنند، جوانان شیعی اگر برخی فراز‌های خطبه غدیر را بخوانند به خود می‌بالند.

هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی‌های ارتش در خوزستان با بیان اینکه غدیر، راه مستقیم را ترسیم کرده است، ادامه داد: حقانیت، سند و شرافت شیعه در خطبه غدیر هویدا است، حتی نام امام زمان (عج) و مأموریت هایشان در چنین خطبه‌ای ذکر شده است.

حجت الاسلام خاکی با اشاره به اینکه امیرمؤمنان در غدیر خم به عنوان سرسلسله امامت معرفی شدند، گفت: ترویج خطبه غدیر همانا ترویج امید و تقویت ولایت فقیه است، غدیر پشتوانه ولایت فقیه می‌باشد؛ از این رو باید به معرفی غدیر و خطبه غدیر پرداخت.

وی با بیان اینکه در غدیر، بانوان برای نخستین بار در امور سیاسی جهان اسلام دخالت کردند، عنوان داشت: نخستین بانوی حامی از بیعت مولای متقیان، حضرت زهرا (س) بود؛ از این رو هر کس از غدیر، دفاع و به ترویج آن بپردازد، آن بانو را خوشحال می‌کند./۹۴۵۶/پ310/ب1
ارسال نظرات