۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۶۶۰۲۰۶

تلاش برای تغییر مطالبات اقتصادی مردم لبنان به درگیری طایفه ای

تلاش برای تغییر مطالبات اقتصادی مردم لبنان به درگیری طایفه ای
تحلیلگر مسائل سیاسی لبنان تاکید کرد: برخی طرف ها در تلاش هستند تا حرکت مطالبه گری مردم را به سوی درگیری طایفه ای در لبنان سوق دهند.
به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، دکتر «وسام حماده» پژوهشگر و تحلیلگر مسائل سیاسی در لبنان در گفتگوی مستقیم با شبکه ی تلویزیونی العالم گفت: مردم به خیابان ها می آیند تا علیه فساد و بحران اقتصادی موجود در لبنان و علیه تمام تاریخ درگیری و اختلاف میان قدرت سیاسی و مردم تظاهرات کنند و این حقی قانونی است.

وی افزود: اما با تأسف بسیار زیاد آنچه این روزها در لبنان در حال وقوع است، یک فرمان عملیاتی است که صحنه ی محاصره ی سیاسی برای گروهی خاص و معین در لبنان را تکمیل می کند. به طور مشخص آن گروهی که تصمیماتی برای کوبیدن دشمن صهیونیستی اتخاذ نموده و پیروزی تموز را رقم زده است.

دکتر «وسام حماده» تصریح کرد: دلیل آن، روند مطالبه گری معترضان است که ناگهان از مطالبات محض اقتصادی و معیشتی رنگ و بوی طایفه گری به خود گرفته است و انگشت های اتهام را به سوی گروههای سیاسی نشانه می گیرد که همچنان حی و فعال در لبنان هستند.

این پژوهشگر مسائل لبنان تاکید کرد: کسانیکه فکر می کنند می توانند از طریق گروهی کوچک از تظاهرات کنندگان این گروهها - خواه ما با اینها باشیم یا علیه آنان- را از صحنه ی سیاسی حذف کنند، بدانند که در توهم به سر می برند.

وی افزود: از همان شروع تحرکات مردمی کاملا واضح بود که گروهی در حال بهره برداری از این گروههای صادق است تا مسیر اعتراضات را از مطالبه گری به موضوعی طایفه ای تغییر دهد.
منبع اسلام نیوز
ارسال نظرات