۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۶۶۰۲۱۶
معاون تهذیب مدرسه سفیران خاتم الانبیاء سنندج مطرح کرد؛

«کرونا» دستاویز دشمن برای تعطیلی مجالس عزای حسینی

«کرونا» دستاویز دشمن برای تعطیلی مجالس عزای حسینی
معاون تهذیب مدرسه سفیران خاتم الانبیاء سنندج گفت: دشمن کرونا را به دستاویزی برای تعطیل کردن هیات ها و مجالس عزاداری در محرم تبدیل کرده است.

حجت الاسلام سجاد کاوه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، عنوان داشت: فصل الخطاب کلام در بحث برگزاری عزاداری های محرم بیانات رهبر معظم انقلاب در روز عید قربان است.

معاون تهذیب مدرسه سفیران خاتم الانبیاء سنندج گفت: در ماه های اخیر کرونا به دستاویزی برای دشمنان و معاندان دین اسلام تبدیل شده بود تا جایی که می خواستند به بهانه این وضعیت بسیاری از شعائر اسلامی را زیر سؤال ببرند که عزاداری های محرم یکی از این موضوعات بود.

این استاد حوزوی گفت: این سخنان بیگانگان و دین ستیزان درحالی در صدر جنگ رسانه ای آنان قرار گرفت که رهبر معظم انقلاب اسلامی در نطق تاریخی خویش، چیدمان ستاد جنگ روانی دشمنان اهل بیت علیهم السلام را برهم زدند.

حجت الاسلام کاوه ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان خویش اسلام را دینی مترقی و به روز معرفی کردند و نیز ایشان برگزاری عزای حسینی را منوط به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی عنوان فرمودند.

معاون تهذیب مدرسه سفیران خاتم الانبیاء سنندج گفت: بی شک برگزار کردن مراسم عزای حسینی با رعایت نکات بهداشتی و نیز حضور در فضای باز نمی تواند برای عزاداران خطرآفرین باشد، لذا از همه دل سوختگان اهل بیت علیهم السلام می خواهیم که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اجازه ندهند که این آیین اسلامی و دینی به حاشیه برود و زمینه ساز شادی دشمنان شویم.

این استاد حوزوی ادامه داد: چطور دولتمردان در سخنرانی ها و نطق های خویش از تداوم و استمرار اقتصاد سخن به میان می آورند ولی برخی از مغرضان با برگزاری عزای حسینی آنهم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی مخالفت می کنند؟!.

حجت الاسلام کاوه خاطرنشان ساخت: بی شک اگر عزاداری های محرم برگزار نشود، دشمن برای دیگر حوزه های دینی ما هم برنامه های خاص خود را پیاده خواهد کرد، لذا به نظر می رسد که نباید با تعطیل کردن هیات ها و تشکل های مذهبی در محرم زمینه ساز شادی دشمنان اهل بیت را فراهم سازیم.

معاون تهذیب مدرسه سفیران خاتم الانبیاء سنندج گفت: بنابراین باید در ایام محرم نهایت قانون پذیری و قانونمندی از سوی عزاداران حسینی به همه جهانیان نشان داده شود تا ان شاء الله از مجالس عزای سیدالشهدا بهره های معنوی ببریم./1401/ت210/ب1

ارسال نظرات