۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۶۶۰۲۲۰

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی
اعطای بورسیه تحصیلی رایگان به دانشجویان محروم در دانشگاه امام رضا و توزیع بیش از ۱۳۰۰ پرس غذای متبرک در بیمارستان‌های مشهد از خبر‌های کوتاه آستان قدس رضوی است.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در راستاي حمايت از نخبگان و دانش‌آموزان ممتاز مدارس كشور به‌ویژه ممتازان كم برخوردار، در نظر دارد بخشي از ظرفيت پذيرش ورودي سال 1399 خود در مقطع كارشناسي را به‌صورت رايگان پذيرش کند.

شرایط اختصاصی متقاضیان نیز مواردی همچون ثبت‌نام در سايت سازمان سنجش و پذيرش بر اساس سوابق تحصيلي سال 1399، دارا بودن شرايط عمومي مندرج در دفترچه پذيرش بر اساس سوابق تحصيلي سازمان سنجش آموزش كشور، دارا بودن حداقل معدل كتبي ديپلم 18.5 و بالاتر را شامل می‌شود.

كليه متقاضيان بايد حداكثر تا پایان شهریورماه سال جاری مدرك پیش‌دانشگاهی و يا مدرك سال دوازدهم خود را اخذ کنند.
همچنین ارائه معرفي‌نامه از يكي از نهادهاي كميته امداد امام خميني(ره)، سازمان بهزيستي و بنیاد کرامت آستان قدس رضوي از دیگر شرایط اعطای بورسیه تحصیلی این دانشگاه است.

گفتنی است؛ علاقه‌مندان می‌توانند جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 05138041 داخلي، 1429- 1139- 3102 تماس بگیرند.

توزیع بیش از 1300 پرس غذای متبرک حضرت رضا(ع) در بیمارستان‌های مشهد

هادی غلامی جانشین مدیریت امور مجاورین آستان قدس رضوی  بیان داشت: همزمان با عید سعید غدیر، هزار و 380 پرس غذای متبرک حضرت رضا(ع) با حضور خادمان و خادمیاران رضوی در چهار بیمارستان شهر مشهد توزیع شد.

وی در رابطه باکیفیت اجرای این برنامه گفت: طی دو روز 17 و 18 مردادماه، چهار بیمارستان شهر مشهد تحت پوشش طرح توزیع غذای متبرک حضرت رضا(ع) در دهه ولایت قرار گرفتند.

غلامی با اشاره به اینکه از آغاز دهه ولایت، غذای متبرک حضرت در 11 بیمارستان شهر مشهد توزیع‌ شده، افزود: کارکنان و بیماران چهار بیمارستان امام زمان(عج) از 250 پرس، بیمارستان 22 بهمن از 210 پرس، بیمارستان ثامن‌الائمه(ع) از 420 پرس و بیمارستان 17 شهریور از 500 پرس غذای گرم متبرک بهره‌مند شدند.

استفاده از خدمات غیرحضوری داروخانه مرکزی امام(ع) با اپلیکیشن «داروفرست»

دکتر نرجس اله‌‌ دادی رئیس داروخانه های مؤسسه خدمات دارویی رضوی بیان کرد: به منظور تسهیل در ارائه خدمات غیر حضوری، اپلیکیشن موبایلی «داروفرست» توسط مؤسسه خدمات دارویی رضوی طراحی شد تا بیماران به آسانی بتوانند نسخه خود را از طریق این اپلیکیشن برای دفتر داروخانه مرکزی امام(ع) ارسال و هزینه داروی خود را نیز به صورت اینترنتی پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه اپلیکیشن داروفرست از طریق برنامه بازار در دسترس مراجعان مؤسسه خدمات دارویی رضوی قرار دارد افزود: این اپلیکیشن از طریق تماس با این مؤسسه برای مخاطبان خدمات غیرحضوری ارسال می کند و عموم بیماران در هر نقطه از کشور برای استفاده از خدمات غیرحضوری این مؤسسه می‌ توانند از ساعت 7 تا 22 با خط تلفن پنج رقمی 31908(051)، داخلی 228 یا 229 تماس بگیرند.

اله‌‌ دادی با تأکید بر افزایش زمان پاسخگویی تلفنی مؤسسه خدمات دارویی رضوی به بیماران در سال جاری گفت: علاقه ‌مندان برای دسترسی به اطلاعات بیشتر درباره خدمات متنوع این مؤسسه می توانند به وب سایت آن به نشانیwww.rpsi.ir مراجعه کنند.

برگزاری مسابقه فرهنگی «کبوتران حرم» با محوریت امامت و ولایت

این مسابقه فرهنگی ویژه کودکان زائر امام رضا(ع) با هدف آشنایی کودکان با چگونگی جانشینی امام علی(ع)، ولایت ائمه معصومین(ع) و معرفی ولی فقیه در جامعه اسلامی طراحی شده است که مشتمل بر مطالب جذاب و سرگرم کننده با موضوع سیره اهل بیت(ع) و غدیر است.

مسابقه فرهنگی کبوتران حرم ویژه دهه ولایت، مختص مخاطبان و کودکان زائر 7 تا 11 سال است و سوالات مسابقه برگرفته از تصاویر و مطالب ارائه شده در مجله کودکان کبوتران حرم است که طراح این مسابقه با بیانی شیوا و کودکانه سعی در پرکردن اوقات فراغت کودکان در دهه ولایت و امامت در حرم مطهر رضوی داشته است.

برگزاری مسابقه فرهنگی «کبوتران حرم» ویژه کودکان در بارگاه منور امام مهربانی‌ ها متمرکز به ایام دهه ولایت است و روزانه به برگزیدگان این مسابقه هدایایی از سوی آستان قدس رضوی اهدا می‌شود.

آخرین مهلت شرکت در این مسابقه فرهنگی تا 30 مرداد ماه سال جاری است و علاقه ‌مندان می‌توانند با روش های ارسال جواب سوالات همراه با نام و نام خانوادگی و محل سکونت به سامانه پیامکی 3000802222، مراجعه به بخش مسابقات پرتال جامعه آستان قدس رضوی به نشانیrazavi.aqr.ir، پاسخ به سوالات در پاسخنامه و تحویل به صندوق های مخصوص مستقر در کیوسک های راهنمای زائر و یا ارسال پاسخنامه به وسیله صندوق پستی 91735351  یکی از برندگان این مسابقه باشند.

جلسه مجازی شعر با موضوع «ولادت امام کاظم(ع)» برپا می شود

چهاردهمین جلسه از سری جلسات مجازی انجمن ‌های شعر رضوی سراسر کشور به همت انجمن ادبی رضوی در قالب ارتباط با انجمن شعر رضوی اهواز، دوشنبه، 20 مرداد 99 از ساعت 18 به صورت پخش زنده(live) در اینستاگرام برگزار خواهد شد.

این محفل ادبی مجازی با حضور محمد جواد غفورزاده(شفق) استاد جلسه و محمد کاظم کاظمی مجری کارشناس همراه با ارتباط ویژه با سید محمد جواد شرافت از قم و معرفی کتاب برپا می ‌شود.

حامد صافی(دبیر انجمن شعر رضوی اهواز)، سید حسین مؤید و سید رضا یعقوبی آل، از دیگر شاعران حاضر در این جلسه شعر مجازی به مناسبت سالروز میلاد پر برکت امام موسی کاظم(ع) هستند.

علاقه مندان از طریق صفحه اینستاگرام مؤسسه آفرینش ‌های هنری آستان قدس رضوی به نشانی aqart.ir و صفحه اینستاگرام انجمن ادبی رضوی به نشانی anjoman_adabi_razavi@ به صورت غیرحضوری می ‌توانند این محفل شعرخوانی استادان و شاعران مطرح استان و کشور را تماشا کنند. 

لازم به ذکر است، دوستداران شعر آیینی می ‌توانند برنامه‌ های ادبی این مؤسسه را به ویژه در دوران رعایت فاصله‌ گذاری اجتماعی از طریق صفحات آن در شبکه های مجازی مختلف از جمله اینستاگرام، پیام‌ رسان بله و... دنبال کنند./864/ت303/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات