۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۶۶۰۲۳۱
رئیس امور فرهنگی و روحانیون صنعت نفت در منطقه غرب کشور:

تعطیلی عزاداری های محرم یک آسیب برای جامعه اسلامی است

تعطیلی عزاداری های محرم یک آسیب برای جامعه اسلامی است
حجت الاسلام درویشی گفت: تعطیلی عزاداری های محرم آسیبی برای جامعه اسلامی است و از سوی دیگر عدم توجه به پروتکل های بهداشتی نیز می تواند یک آسیب دیگر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام عباس درویشی عصر امروز با جمعی از مسؤولان هیات های مذهبی در کرمانشاه دیدار و گفتگو کرد.

رئیس امور فرهنگی و روحانیون صنعت نفت در منطقه غرب کشور در این دیدار گفت: یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین عوامل در ماندگاری اسلام به فرموده امام خمینی (ره) عزاداری های محرم و صفر است.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: قیام و نهضت امام حسین (ع) به نوعی اسلام را در برابر توطئه ها، تفرقه، تحریف و... بیمه کرده است، لذا همه ملزم به حفظ این میراث دینی در جامعه اسلامی هستیم.

وی با اشاره به اینکه امسال کرونا مراسم های مذهبی را تحت تاثیر خود قرار داده است، ادامه داد: متاسفانه بیماری کرونا در کشور باعث شده که برای مردم و دولت مشکلات زیادی ایجاد کند، لذا باید همه تلاش کنیم که این وضعیت را تغییر دهیم.

حجت الاسلام درویشی عنوان کرد: حفظ دستورات بهداشتی و پزشکی از مهمترین نیازهای امروز در بحث مقابله با بیماری کرونا است.

رئیس امور فرهنگی و روحانیون صنعت نفت در منطقه غرب کشور با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم که برخی از افکار در روند برگزاری مراسم های دینی تاثیرگذار باشند، افزود: هر ساله در چنین ایامی شاهد برگزاری عزاداری های محرم هستیم، ولی امسال شرایط خاصی را تجربه می کنیم و از این مهمتر اینکه گروه ها و جریان هایی برای حاشیه سازی در بحث محرم فعالیت خود را شروع کرده اند.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه اسلام دین عقلانیت است و در آن شرع و عقل همسو با هم حرکت می کنند، گفت: کرونا برای فرصت طلبان و کینه توزان و دشمنان اهل بیت علیهم السلام به فرصت مغتنمی تبدیل شده است، از این رو باید این روزها با بصیرت رفتار کنیم و اجازه عرض اندام به این جریان های انحرافی را ندهیم.

وی اضافه کرد: تعطیل کردن عزاداری های محرم خود یک آسیب برای جامعه اسلامی است و از سوی دیگر عدم توجه به مسایل بهداشتی و پروتکل های بهداشتی نیز یک آسیب دیگر، لذا در این میان نیازمند اتخاذ یک تصمیم مهم و سرنوشت ساز بودیم که به برکت وجود امام خامنه ای به نتیجه مطلوب رسیده ایم.

حجت الاسلام درویشی گفت: تعطیل شدن هیات های مذهبی در محرم برنامه و رویای دشمنان اسلام است لذا با شعار حفظ سلامت جامعه به دنبال تحقق این رویای خود هستند ولی به شک راهکار مناسبی برای تقابل با این نحله های منحرف وجود دارد.

رئیس امور فرهنگی و روحانیون صنعت نفت در منطقه غرب کشور اظهار داشت: خوشبختانه براساس دستورالعمل های موجود، مراسم های مذهبی هیات های عزاداری در ماه محرم امسال برگزار می شود، ولی در این میان باید گفت که در این مراسم ها باید به دقت مواظب رعایت موازین بهداشتی باشیم.

این استاد حوزوی گفت: با توجه به دستورالعمل های اعلام شده هیات ها می توانند در ایام محرم فعالیت داشته باشند، البته این فعالیت ها منوط به رعایت پروتکل ها می باشد.

حجت الاسلام درویشی ادامه داد: بی شک اگر آنچه که به عنوان دستورالعمل برگزاری هیات های عزاداری در محرم امسال صادر شده از سوی عزاداران کاملا رعایت شود، بی گمان هیچ خطری مومنین و عزاداران را تهدید نمی کند.

رئیس امور فرهنگی و روحانیون صنعت نفت در منطقه غرب کشور گفت: شما مسؤولان هیات ها و تشکل های مذهبی نیز براساس تعهدهای اخلاقی، قانونی و شرعی که دارید باید برنامه های عزاداری در این ایام را به خوبی مدیریت کنید و از هر گونه افراط و تفریط در عزاداری های محرم جلوگیری کنید./1400/پ210/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
کرمی
Netherlands
۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳
با توجه به دستورالعمل های اعلام شده بهداشتی هیات ها می توانند در ایام محرم فعالیت داشته باشند.
0
0