۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۶۶۰۲۴۰
آیت الله رشاد:

مرحوم موسویان فقیه و مجتهد در اقتصاد اسلامی بود

مرحوم موسویان فقیه و مجتهد در اقتصاد اسلامی بود
آیت الله رشاد با بیان اینکه مرحوم موسویان فقیه و مجتهد در اقتصاد اسلامی بود، گفت: حوزهای علمیه باید در باب خاص مجتهد تربیت کند تا اینکه برای جامعه مفید واقع شوند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علی اکبر رشاد، رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در مراسم بزرگداشت حجت الاسلام و المسلمین سید عباس موسویان که به صورت مجازی برگزاری شد، با اشاره شخصیت والای علمی و اخلاقی این مرحوم فقید گفت: حجت الاسلام و المسلمین موسویان از پیشکسوتان و اعضای هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بوده و درگذشت وی سبب تأثر و تألم اینجاب شده است.

آیت الله رشاد ضمن قدردانی از رهبر انقلاب و تمام نهادهایی که پیام تسلیت برای این مرحوم فقید صادر کرده اند، گفت: در دوران بستری دفتر رهبر معظم انقلاب خواستار مراقبت و پرستاری بیشتر از وی در بیمارستان شده اند و همچنین دستور دادند که این مرحوم فقید در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شود.

وی استاد موسویان را فقیه و مجتهد در فقه اقتصاد اسلامی توصیف کرد و افزود: ایشان فردی دانشمند، اندیشمند و دغدغه مند بوده است؛ نظریه های و ایده های نوین و نوآوری در نظام پولی، بانکی را ارائه کرده و همچنین دغدغه حل مسائل مالی و اقتصادی کشور را داشته است.

آیت الله رشاد با بیان اینکه این مرحوم فقید شخصیت شاخص و الگوی برای مراکز علمی و حوزه های علمیه کشور است، گفت: جامعه علمی به شخصیتی همچون این استاد نیاز دارند تا بتوانند تحولی در دانش اقتصادی و علوم اسلامی تحول ایجاد کند و همچنین حوزه های علمیه افرادی همچون او را تربیت کنند که مجتهد و متخصص در یک موضوع و باب خاص علمی بوده تا بتوانند عرصه های مختلف نظام اسلامی صاحب نظر و ایده باشند.

رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بیان کرد: نظریه های علمی حجت الاسلام والمسلمین موسویان گره گشای در حوزه پولی، مسائل مالی، نظام بانکی و اقتصادی کشور بوده است و تمام دولتمردان و مجلسی ها از نظریات و ایده های نوین وی در نظام بانکی و اقتصادی بهره های فراوان برده اند.

آیت الله رشاد خواستار تدوین نکوداشت نامه شایسته برای این مرحوم شد و گفت: آثار، تألیفات و ویژگی های شخصیت علمی و اخلاقی حجت الاسلام والمسلمین موسویان در کتابچه ای جمع آوری و به جامعه علمی کشور معرفی شود./998/پ202/ف

ارسال نظرات