۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۹
کد خبر: ۶۶۰۲۴۲
حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی مطرح کرد؛

آثار استاد موسویان؛ مرجع کامل برای رشته اقتصاد

آثار استاد موسویان؛ مرجع کامل برای رشته اقتصاد
مشاور و دستیار مدیر حوزه در پژوهش با بیان اینکه کتاب بانکداری اسلامی مرحوم موسویان منبع درسی مقطع کارشنارسی ارشد و دکتری است، گفت: آثار ایشان مرجع جامع و کاملی برای رشته اقتصاد است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین میرمعزی، مشاور و دستیار مدیر در حوزه پژوهش، امشب در مراسم نکوداشت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید عباس موسویان که به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به شخصیت والای علمی و اخلاقی این مرحوم فقید گفت: وی چهره انقلابی و رزمنده هشت سال دفاع مقدس و از یاران آیت الله مدنی بوده است و همچنین برادر وی از فرماندهان گردان عاشورا بوده که در جنگ تحمیلی به شهادت نائل شده اند.

مسؤول مرکز بررسی های راهبردی و مطالعات حوزه و روحانیت ابراز داشت: آیت الله موسوی اردبیلی، شاگردان نمونه را از مدارس برای تربیت متخصص در اقتصاد انتخاب کرده بود که استاد موسویان یکی از آنها بود و وی پایان نامه کارشناسی ارشد خود را در موضوع پس انداز و سرمایه گذاری اسلامی تدوین کرده بود و این پایان نامه سرآغازی برای ورود تخصصی وی به عرصه اقتصاد اسلامی شد.

وی با اشاره به آثار و تألیفات ارزنده استاد موسویان در علم اقتصاد اسلامی اظهار داشت: کتاب بانکداری اسلامی او، منبع درسی مقطع کارشنارسی ارشد و دکتری است و همچنین این مرحوم در سال‌های اخیر در حال تدوین کتابی در بازارهای مالی بوده است و ایده های نوینی در آثار خود ارائه داده و این مرجع جامع و کاملی برای رشته اقتصاد است.

حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی این مرحوم فقید را صاحب نظر در علوم اقتصاد اسلامی توصیف کرد و گفت: هر فردی که ابهام و شبه در نظام بانکی، مالی و اقتصادی کشور داشته از ایده ها و نظریات این استاد استفاده می کرد.

مسؤول مرکز بررسی های راهبردی و مطالعات حوزه و روحانیت بیان کرد: تولید علوم بومی اقتصادی و اسلامی ساز علوم انسانی و اقتصادی کشور تنها با تربیت متخصصان دانشگاهی و حوزوی مسیر خواهد شد./998/پ202/ف

ارسال نظرات