۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۶۶۰۲۵۹

لزوم همکاری مردم با ستاد ملی مقابله با کرونا در ماه محرم

لزوم همکاری مردم با ستاد ملی مقابله با کرونا در ماه محرم
نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر ضرورت همکاری مردم با ستاد ملی مقابله با کرونا برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی در جلسه ستاد برگزاری مراسم ماه محرم و صفرگفت: مردم ما علاقمند تشکیلات اباعبدالله الحسین بوده و با عشق و علاقه خواهان ثبت نام خود در مراسم امام حسین هستند، اما متاسفانه شیوع ویروس کرونا جلوی بسیاری از مراسمات را گرفته است، و باید گفت، قدم در این راه هم پاداش دارد و هم برای ما افتخار است لذا باید مردم با همکاری ستاد ملی مقابله با کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر عزاداری اباعبدالله علیه السلام تلاش کنند.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی مسئولیت برگزاری مراسم، صدور مجوز به هیئت‌ها و نظارت و کنترل را بر عهده دارد همچنین معیار برگزاری مراسمات در هیئت‌ها و عزاداری همان فرمایش مقام معظم رهبری است و هرکس می‌خواهد عزاداری کند،باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد، چراکه مطلوب و ایده آل همه ما این است.

وی با اشاره به نقش صدا و سیما در فرهنگ سازی و ترویج عزاداری‌های امسال گفت: نقش صدا و سیما در فرهنگ سازی جریان عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار مهم است و از سویی می‌تواند عزاداری‌هایی که در آن‌ها پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود را منعکس کند.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: نقش بعدی صدا و سیما این است که از تلویزیون عزاداری‌ها پر محتوا و پررونق را پخش کرده و مداحی و سخنرانی‌های مراسمات را برای استفاده مردمی که در منزل هستند انعکاس دهد.
 
حجت الاسلام شعبانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان نیز گفت: عزاداری مطالبه عمومی است، سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری ستاد ملی مقابله با کرونا جلسات مستمری برگزار کرده تا مراسمات ماه محرم را ساماندهی کند.

وی افزود: باید یدانیم که عزاداری امسال همانند سال‌های گذشته نخواهد بود و به لحاظ برگزاری عزاداری، مکان‌های پوشیده اصلآ مناسب نسیت و اگر قرار باشد مراسمات در مساجد و حسینیه‌ها برگزار شود، تنها با یک چهارم ظرفیت و آن هم برای یک ساعت می‌باشد و نباید طولانی برگزار شود.

وی بیان کرد: اولویت برگزاری مراسمات مکان‌های رو باز است که با رعایت فاصله یک و نیم متری از چهار طرف برگزار شود و آنهم با استفاده از ماسک که جزو الزامات است و تنها داشتن مجوز هیئت‌ها کافی نیست بلکه باید مسئولین هیئت‌ها با مراجعه به سازمان تبلیغات اسلامی تعهد نامه مبنی بر رعایت پروتکل‌ها را امضا کرده و مجوز دریافت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان افزود: در جلساتی که داشته ایم مقرر شده تا از نظر مداحان شاخص استفاده شده و برنامه‌های محتوایی از صدا و سیمای استان پخش شود و بر اساس ضوابطی که به هیئت‌ها و دستجات عزاداری ابلاغ شده، اکثر مردم و هیئت‌ها به این پروتکل‌ها پایبند هستند لذا یک همت جمعی برای مدیریت این عزاداری‌ها لازم است.

گفتنی است؛ بر اساس دستورالعمل ضوابط برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر امسال صدا و سیما با تولید و پخش برنامه‌های مناسبتی در شهر‌هایی که امکان برگزاری مراسم وجود ندارد اقدام خواهد کرد.
همچنین اطلاع‌رسانی پروتکل‌های بهداشتی صادره از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مرتبط با مراسم سوگواری محرم و صفر و عدم پوشش تبلیغی در رابطه با برگزاری مراسم هیئت ها، حسینیه‌ها و مساجد در برنامه‌های تلویزیونی از وظایف صدا و سیما می‌باشد.
ارسال نظرات