۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۶۶۰۳۰۵
امام جمعه همدان مطرح کرد؛

نقش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در تربیت نسل جوان

نقش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در تربیت نسل جوان
نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: نشر و احیای فرهنگ ایثار و شهادت می‏ تواند سبب تربیت شهدای با عظمتی بشود، از این رو باید در ترویج این فرهنگ سخت تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در دیدار سعید اوحدی؛ معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: دشمنان امروزه دارند به فرهنگ ایثار و شهادت هجمه وارد می ‏کنند و این فرهنگ را زیر سوال می برند.

وی ادامه داد: آن‏ها اسلام را دین خشونت و جنگ معرفی می کنند در صورتی که دین اسلام سراسر رحمت است و فرهنگ ایثار و شهادت نیز برای دفاع از حق و مظلوم در برابر باطل و ظالم است.

حجت السالام والمسلمین شعبانی افزود: امروزه ترویج فرهنگ شهادت و ایثار، بسیار مهم‏تر از دادن خدمات به جامعه ایثارگران است و باید به مردم خصوصا جوانان آموخت که یک فرد چگونه می‏ تواند به شهیدان بزرگی همچون سرداران حاج قاسم سلیمانی و حاج حسین همدانی تبدیل شود.

وی در ادامه تصریح کرد: نشر و احیای فرهنگ ایثار و شهادت می‏ تواند موجب تربیت شهدای با عظمتی بشود، از این رو باید در ترویج این فرهنگ سخت تلاش کنیم.

امام جمعه همدان با اشاره به تعداد هشت هزار شهید این استان، بیان کرد: شهر همدان از دیرباز به دارالمومنین معروف بوده و حضرت آقا نیز این شهر را دارالمجاهدین معرفی کرده و شهدای این شهر را شهدای بربجسته نامیدند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به سیره اهل بیت(ع) در مقابله با خانواده ایثارگران و شهدا، گفت: هیچ وقت نباید از خانواده این عزیزان غفلت کرد زیرا این عزیزان سرمایه های ملت هستند و باید به آنان رسیدگی بشود./1403/پ310/ب1

ارسال نظرات