۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۶۶۰۳۰۹
امام جمعه شهرستان گرمی:

مراسم عزاداری باید با مدیریت اجرا شود

مراسم عزاداری باید با مدیریت اجرا شود
حجت الاسلام صفری گفت: پروتکل‌های بهداشتی باید برای اطلاع عموم مردم در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد تا مردم با آگاهی لازم در مراسم عزاداری ماه محرم شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام یدالله صفری امام جمعه شهرستان گرمی ظهر سه‌شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی که با حضور علی بهشتی فرماندار و مسئولان شهرستان گرمی مغان با دستور کار برگزاری دهه اول محرم در محل فرمانداری گرمی برگزار شد، عنوان کرد: مراسم دهه اول ماه محرم با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی از برگزاری مراسم عزاداری توسط هیئت‌های حائز شرایط خبر داد و افزود: هیأت هایی که امکانات و شرایط لازم را داشته باشند طبق شرایط و ضوابط ستاد کرونا مراسم عزاداری محرم را برگزار خواهند کرد.

امام جمعه گرمی جدی گرفتن شرایط پیش آمده از شیوع کرونا توسط مردم در شهرستان را ضروری دانست و تصریح کرد: مراسم عزاداری باید با مدیریت اجرا شود و پروتکل‌های بهداشتی و شرایط اجرا باید برای اطلاع عموم مردم در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد تا مردم با آگاهی لازم در مراسم شرکت نمایند.

حجت الاسلام صفری تاکید کرد: برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در فضای باز با رعایت تمام توصیه‌های بهداشتی، توجیه مداحان، علما و هیئت امنای مساجد جهت اجرای مراسم توسط اداره تبلیغات اسلامی شهرستان انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی علما به مدت ده دقیقه در داخل مسجد و ادامه عزاداری در خارج مسجد به مدت یک ساعت، برگزاری مراسم طشت گذاری و نماز ظهر عاشورا و شام غریبان در تمام مساجد بدون حضور دیگر محلات با رعایت توصیه‌های بهداشتی و ممنوع کردن راه اندازی دستجات عزاداری و پخش نذورات و چایی در عزاداری باید مدنظر عزاداران و هیئات امنای مساجد قرار گیرد./1399/د101/ب1

ارسال نظرات