۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۶۶۰۳۲۲
تناقضات آلبانی نشین‌ها و اپوزیسیون؛

جنگ رسانه‌ای سرآغاز جنگ شهری

جنگ رسانه‌ای سرآغاز جنگ شهری
جریان سازی رسانه‌ای و تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی سیاست در حال اجرای اپوزیسیون است که در مرحله اجرای این سیاست، تناقضات زیادی دیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، تیم اپوزیسیون تمام هم و غم خود را بر فضای مجازی نهاده و سیاست فرافکنی را در صدر امور خود قرار داده است. سال گذشته در حوالی تیرماه، عکس‌هایی از کمپ مجازی منافقین در آلبانی منتشر شد که نمایشی از افراد مسن برای حضور مجازی در شبکه‌های اجتماعی بود.

تاکتیک رسانه‌ای گردان‌های سایبری منافقین، سلطنت‌طلبان و ... مشخصا بر سیاه‌نمایی و برجسته‌سازی اتفاقات منفی در جامعه ایرانی است، اما همین خط رسانه‌ای سبب شد تا به پارادوکس برسند.

در ماجرای مسأله قصاص و اعدام برای کشته‌شدن رومینا اشرفی خواستار اعدام قاتل بودند و از مسأله اعدام بدون دادرسی هم حمایت می‌کردند؛ اما در تیرماه به حکم اعدام سه قاتل اعتراض کردند و هشتگ «اعدام نکنید» را نشر دادند. تناقضی دیگر که آن هم اخیرا ملاحظه شد، تغییر موضع از هشتگ «فروش ایران ممنوع» درباره قرارداد ایران با چین بود که به سرعت جای خود را به هشتک «کاش ما هم مستعمره فرانسه بودیم» داد.

تناقضات بسیاری از سوی این گردان‌های سایبری دیده می‌شود و به خصوص در انفجار بیروت که اعتراضات خیابانی دوباره از سر گرفته شد؛ با حضور مکرون در خیابان‌های بیروت، این اتفاقات رنگ و بوی جهت‌دهی شده به خود گرفت و شعارها به سمت حزب الله و سید حسن نصرالله رفت.

در این میان منافقین با هشتگ‌های مختلف از لبنان حمایت کردند، در حالی که تا همین اواخر شعار «نه غزه، نه لبنان جانم فدای ایران» به عنوان یکی از شعارهای محوری این گروه به شمار می‌رفت و هدفش تخریب محور مقاومت در منطقه بود.

ناگفته پیداست که مسیر جنگ رسانه‌ای و جنگ سایبری با در اختیار گرفتن روان و شناخت مردم شکل می‌گیرد تا مسیر را به سوی جریان‌سازی رسانه‌ای برای به هم ریختن فیزیکی شهرها ببرد. /882/پ202/ق

ارسال نظرات